۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۳۹۲۸۴
شینهوا:

ایرانی‌ها با تصاویر قاسم سلیمانی، سالگرد انقلابشان را جشن گرفتند

ایرانی‌ها با تصاویر قاسم سلیمانی، سالگرد انقلابشان را جشن گرفتند
خبرگزاری «شینهوا» چین گزارش داد، مردم ایران با در دست داشتن تصاویر آیت‌الله خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای و سپهبد شهید قاسم سلیمانی چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، رسانه مطرح و پرنفوذ چینی با انتشار گزارشی درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مردم ایران و گرامی داشتن یاد سپهبد قاسم سلیمانی را برجسته کرده است.

خبرگزاری «شینهوا» درباره راهپیمایی مردم ایران به مناسبت ۲۲ بهمن گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «ایرانی‌ها چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند».

در گزارش این رسانه دولتی چین آمده است: «صدها هزار نفر از ایرانی‌ها در راهپیمایی سراسری روز سه‌شنبه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاضر شدند».

شینهوا درباره این راهپیمایی نوشت: «مردم ایران در شهرهای مختلف در خیابان‌ها حضور یافتند و شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی سر دادند. شرکت‌کنندگان، پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند».

در ادامه گزارش آمده است: «[شرکت‌کنندگان] تصاویر آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای جانشین او و رهبر معظم کنونی را به همراه تصاویر قاسم سلیمانی در دست داشتند؛ فرمانده ارشد ایرانی که اخیرا توسط ایالات متحده ترور شد».

شینهوا در پایان گزارش خود می‌نویسد: «انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) در ایران، رژیم محمدرضا شاه پهلوی را که مورد حمایت ایالات متحده قرار داشت ساقط کرد و در نتیجه ان کشور تحت رهبری آیت‌الله خمینی درآمد؛ اتفاقی که یک نقطه عطف در تاریخ ایران می‌باشد»./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات