۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۶۳۹۴۷۹

میزبانی حوزه علمیه بمبئی از سمینار قرآنی

میزبانی حوزه علمیه بمبئی از سمینار قرآنی
سمینار «نقش قرآن در حیات بشریت» با همکاری خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی هند در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار «نقش قرآن در حیات بشریت» با حضور محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی، اندیشمندان، روحانیون کلانشهر بمبئی و حومه و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری، رییس حوزه علمیه امام صادق(ع) بمبئی طی سخنانی در این سمینار با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشر اظهار کرد: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

وی افزود: مهم‌ترین نقشی که قرآن با آن عظمتش توانسته است در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که به صورت روزمره با آن مواجه می‌شویم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سر راه برداشته شده‌اند.

حجت‌الاسلام ناصری تصریح کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت و در تمام مراحل زندگی، رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است؛ این قرآن به راهی هدایت می‌کند که مستقیم‌ترین راه‌هاست.

رییس حوزه علمیه امام صادق(ع) بمبئی همچنین بیان کرد: کسانی که با قرآن مأنوس هستند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‌دهند. قرآن‌ کریم، انسان را به زندگی با معیارها و ارزش‌های انسانی اسلامی دعوت می‌کند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات