۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۳۹۴۹۴
نماینده موسس مدرسه علمیه ریحانه‌النبی:

حوزه علمیه انقلابی، عالم پرور است

حوزه علمیه انقلابی، عالم پرور است
طالقانی با بیان اینکه حوزه علمیه انقلابی، عالم پرور است، گفت: طلاب سربازان امام زمان(عج) و سنگربانان دینی اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طالقانی نماینده موسس مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س)، امروز در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: صفات نفسانی باید در وجود طلبه بمیرد تا بتواند به علم برسد و عالم شود.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، ادامه داد: حضرت فرمودند: من و علی پدران امت هستیم؛ طبق این روایت شیعیان فرزندان اولیای الهی محسوب می شوند و از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند.

نماینده موسس مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) با اشاره به اینکه مسیر کسب علم و دانش دشواری های فراوانی دارد، ابراز کرد: با وجود همه سختی ها و دشواری ها طلاب باید در جهت کسب علم و معرفت تلاش کنند.

طالقانی با بیان اینکه علوم حوزوی بسیار پر مغز و غنی است، ادامه داد: کسانی که در حوزه های علمیه تحصیل می کنند بهترین علوم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه علم برای هیچ مکان و زمانی وقف نشده است، گفت: در دوران گذشته طلاب به گونه دیگری علوم حوزوی را فرا می گرفتند و خودشان حضوری به محضر استاد می رفتند و از ایشان درخواست می کردند تا استاد فلان کتاب را درس بدهد اما امروز شرایط فرق کرده و استاد و کلاس برای طلبه مهیا است.

نماینده موسس مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) درس خواندن را لازمه طلبگی برشمرد و ابراز کرد: درس طلبگی علم است و ما بقی علوم فضیلت هستند؛ حوزه های علمیه انقلابی باید در تربیت طلاب به گونه ای عمل کنند که بتوانند هر 50 سال یکبار عالمانی مانند علامه طباطبایی‌ها و نائینی‌ها تحویل جامعه دهند.

طالقانی با تاکید بر اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) و سنگربانان دینی اسلام هستند، اظهار داشت: افضل اعمال در شب قدر علم آموزی است و حوزه های علمیه محفل سواد آموزی و کسب علم به شمار می روند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات