۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۹۵۰۹
استاد حوزه علمیه:

طلاب باید با قرآن کریم و معارف اهل بیت انس داشته باشند

طلاب باید با قرآن کریم و معارف اهل بیت انس داشته باشند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان سست ایمان و دنیا طلب نمی تواند حقایق را مشاهده کند، گفت: طلاب باید با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) انس داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی محقق و کارشناس دینی، امروز در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران تهران که در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: طلاب باید با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) انس داشته باشند.

وی ادامه داد: انس با قرآن کریم به منزله سخن گفتن خداوند با انسان است؛ ذکر الهی مایه آرامش و موجب ترقی انسان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه انسان در مواجهه با سختی‌ها و دشواری‌ها به صورت فطری خداوند را یاد می کند و به حقانیت پروردگار ایمان می آورد، عنوان کرد: حتی فرعون هنگام غرق شدن به خداوند ایمان آورد و از حق تعالی استمداد و یاری طلبید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان از روی ترس و اضطرار ایمان نیست و بقایی ندارد، ابراز کرد: ایمان باید قلبی و از روی معرفت باشد؛ انسان در شرایط عادی اگر سخن الهی را بشنود و عمل کند ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به واسطه قرآن کریم و اولیای الهی با بشر سخن گفته است، عنوان کرد: دنیا طلبی از شاخصه های انسان‌های سست ایمان است، خداوند در قرآن کریم می فرماید: دوزخیان در قیامت اصرار می کنند تا به عالم دنیا برگردند و عمل صالح انجام دهند در حالی که آنان دروغ می گویند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان اگر به آیات الهی ایمان نیاورد از هدایت خداوند بی بهره می شود، انسان اگر در مسیر صراط قرار گیرد راه او را پیش خواهد برد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هدایت الهی تنها برای کسانی است که آیات الهی را ببینند و این آیات به دو بخش تکوینی و تشریعی تقسیم می شود؛ اتفاقات و حوادث روزمره همه در زمره آیات تکوینی الهی قرار می گیرند. راز بلاها و گرفتاری‌های دنیوی رشد انسان در سایه آن سختی‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در عرصه سیاسی کور هستند و نمی توانند حقایق را ببینند به خاطر آن است که نمی توانند آیات الهی را مشاهده کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
سلام خسته نباشید
ممنون از حضور و پوشش خبریتان
1
0