۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۳۹۵۲۲
طغیانی:

مطالبات مردم باید ریشه‌ای باشد

مطالبات مردم باید ریشه‌ای باشد
عضو مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: مطالبات مردم نباید روی نتایج باشد بلکه باید به روی ریشه‌ها تمرکز داشت و ریشه‌ای باید به مشکلات کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهدی طغیانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه نگاه دولت کنونی در حوزه اقتصاد که دو هفته پیش هم رییس جمهور به صراحت آن را بیان کردند موضوع ارتباط با کشورهای قدرتمند اقتصادی است، گفت: اگرچه تعاملات بین المللی مهم است و برون گرایی یکی از ارکان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است اما اینکه بگوییم حل مشکلات مردم امکان پذیر نیست مگر اینکه با کشورهای قدرتمند وارد رابطه شویم دیدگاه درستی نیست.

وی در ادامه افزود: رییس جمهور چندی پیش گفت من بلد نیستم که بدون این روابط مشکلات کشور را در عرصه اقتصادی حل کنم که در نامه ای از سوی چهره های اقتصادی کشور راه حل مشکلات را در این خصوص به رییس جمهور ارائه کردیم.

طغیانی با بیان اینکه مردم نباید از انتخابات و نتایج آن ناامید باشند، تصریح کرد: مطالبات مردم نباید روی نتایج باشد بلکه باید به روی ریشه‌ها تمرکز داشت و ریشه‌ای باید به مشکلات کشور پرداخت، به عنوان مثال در چندین انتخابات شاهد بودیم نامزدها پیرامون مقدار یارانه صحبت می‌کردند و این درحالی است که بحث کردن بر سر مقدار یارانه بحث بر سر میوه است نه ریشه، چون مشکلات اقتصادی ما ریشه‌ای حل نشده است بعد از ۱۰ یارانه پرداختی ارزش چندانی ندارد.

عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان با تأکید بر ضرورت حل ریشه‌ای مشکلات کشور به ویژه در عرصه اقتصاد، اظهار کرد: اگر مشکلات اقتصادی به جای پرداخت به ثمره ‌ها به صورت ریشه‌ای حل شده بود امروز مردم نیازمند یارانه نبودند. چالش تورم یکی از چالش‌هایی است که امسال بنابر آمار صندوق بین المللی پول بی سابقه است و نرخ بیکاری ماهم بر طبق آمار صندوق بین المللی بی سابقه است و این آمار بر اساس آمارها و شرایط داخلی کشور ما به دست آمده است.

طغیانی با بیان اینکه براساس آمار اگر نرخ بیکاری کنترل و کاهش پیدا نکند پس از پایان مجلس یازدهم در سال 1403 به بیش از 20 درصد می‌رسد، تصریح کرد: فرصت نداریم تا منتظر دولت بعدی و رسیدن سال ۱۴۰۰ باشیم چرا که زمان برای اقتصاد ما به سرعت در حال عبور است، رهبر معظم انقلاب مسأله آرمان معیشت را مطرح کردند و پویش نجات اقتصاد ایران می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند.

این کارشناس اقتصاد اسلامی خاطرنشان کرد: بیکاری ظرفیت‌های اقتصادی یکی دیگر از مشکلات کشور است، بعضی صنایع بیکار مانده است و من بازدیدی از صنایعی داشته‌ام که نیمی از آن تعطیل شده است. چالش دیگر اقتصاد ما کسری بودجه دولت است، اتفاقات آبان‌ماه نتیجه مستقیم کسری بودجه دولت بود، هیچ کارشناسی زمان افزایش قیمت بنزین را مناسب نمی‌دانست و دولت بخاطر کسری بودجه این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه گسترش فقر و نابرابری در بدترین شرایط در کشور است، گفت: در سالهای ۸۸ و ۸۹ این چالش مبارزه با فساد در بهترین شرایط پیش می‌رفت اما امروز متأسفانه این موضوع در شرایط ناراحت کننده‌ای است و لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود. به نظر می‌رسد این چهار چالش مهم پنج راهکار دارد که نخستین آن اصلاح نظام مالیاتی کشور است که امروز نظام مالیاتی بهبود دهنده یا کمک دهنده به تولید نیست.

طغیانی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با چالش‌های اقتصادی است، اظهار کرد: قانون اصلاح نظام بانکی ۳۶ سال است که عملی نشده است، نظام بانکی ما از ریشه‌های مشکلات اقتصادی کشور است، اصلاح ساختار بودجه کشور که از مطالبات رهبری است باید عملی شود، امسال شاهد هستیم بودجه ۹۹ با ۱۵ درصد افزایش هزینه‌ها همراه است و باید این مشکلات بودجه کشور حل شود.

وی بهبود قانون کسب و کار و شفافیت آراء نمایندگان را از دیگر راهکارهای خل مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: شفافیت نمایندگان مجلس می‌تواند در مسیر ریل گذاری مجلس شورای اسلامی برای دولت در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصاد مؤثر باشد. امروز شاهد هدر رفت سرمایه‌های اقتصادی کشور به بهانه‌های مختلف هستیم، خروج سرمایه از کشور به سطح بالایی رسیده و قوانین بازدارنده در مورد خروج سرمایه از کشور نداریم.

عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس آینده یک مجلس کارشناسی باشد، امید داریم مشکل نبود شجاعت و فقدان ایده در مجلس یازدهم وجود نداشته باشد تا شاهد حل مشکلات مردم در این خصوص باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات