۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۳۹۵۲۳
بانکی:

قوانین کشور باید با رویکرد حمایت از خانواده تنظیم شود

قوانین کشور باید با رویکرد حمایت از خانواده تنظیم شود
عضو مجمع نیرو‌های انقلاب اسلامی اصفهان، گفت: اصل ۱۰ قانون اساسی که بر ضرورت رویکرد قوانین در راستای تحکیم خانواده تأکید دارد در کشور مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیرحسین بانکی ، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه امیدوار هستیم مشی مجلس آینده و نمایندگان آن انقلابی باشد، گفت: سرمایه بسیار خوب و بزرگی به عنوان ظرفیت فوق العاده کشور در اختیار است که جوانانی هستند که یک دهه دیگر میان سال می‌شوند.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند نیازمند دولت جوان هستیم هیأت دولت نیست، بلکه حلقه مدیریتی کشور است و امیدوار هستیم مجلس جوان و انقلابی بتواند منجر به دولت جوان و انقلابی شود، در اصفهان جوانان نخبه بسیاری وجود دارد و می‌توانند در عرصه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری استانی و کشوری وارد شوند، در گذشته هم زمانی که مشاور استاندار اصفهان بودم ۴۰۰ جوان اصفهان جذب بدنه مدیریتی استان اصفهان شدند و ۱۰۶ نفر از آنها به عرصه مدیریتی کشوری وارد شدند.

بانکی با اشاره به دو دهه فعالیت در عرصه خانواده و ازدواج، تصریح کرد: اصل ۱۰ قانون اساسی بر ضرورت رویکرد قوانین کشور در جهت تحکیم خانواده است و متأسفانه این اصل مهم قانون اساسی مغفول مانده است، هرگز ندیدیم برنامه وزیری عودت داده شود یا مورد سوال قرار بگیرد به خاطر حفظ و حراست از خانواده و متأسفانه در قوانین خانواده دیده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه قوانین مختلفی هستند که باید بر مبنای حمایت از خانواده‌ها تغییر کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال مالیات از کسی که تعداد خانواده بیشتری دارد با کسی که مجرد است به یک اندازه اخذ می‌شود، ازدواج و طلاق و حفظ خانواده باید مبنای قوانین باشد، دستاورد ۶ ساله دولت تدبیر و امید کاهش ۴۰ درصدی ازدواج در کشور است و این یعنی اعلام کاهش طلاق به خاطر کاهش شدید ازدواج و این یک فاجعه است.

عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان در ادامه عنوان کرد: در حوزه زنان نیز باید به تفاوت‌های جنسیتی توجه داشته باشیم و الگوهای اشتغالی زنان را در نظر داشته باشیم و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانوان فضای اشتغال را برای آنها در نظر بگیریم و قوانین منع خشونت علیه زنان را باید به درستی تنظیم و تدوین کرد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات