۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۳۹۵۵۴
امام جمعه تبریز:

راه حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است

راه حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است
امام جمعه تبریز با بیان اینکه علاج حل مشکلات کشور، قوی‌تر شدن کشور در ابعاد مختلف است، گفت: یکی از مولفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگراران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، در این خصوص اظهار داشت: این بحث را از خرداد ماه شروع کردم و این هفته آخرین هفته است که می گویم چون هفته آینده انتخابات است.

وی افزود: کاندیداها خودشان را ثابت کنند و از تخریب دیگران دست بردارند.

علاج حل مشکلات کشور تشکیل مجلس قوی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه علاج حل مشکلات کشور، قوی تر شدن کشور در ابعاد مختلف باشد، گفت: یکی از مولفه های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است و مجلس قوی دو رکن دارد انتخابات پر شور و گسترده که نمایانگر قدرت نرم کشور و دوم نحوه انتخاب درست و هوشمندانه مردم است.

وی با بیان اینکه نماینده ای که از حرف زدن علیه دشمنان بترسد، نماینده نیست، گفت: نماینده باید شب و روز را کار کند و مشکلات مردم را حل کند و نگذارد پرچم عدالت روی زمین بماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از آزمون‌های بزرگ حضور در انتخابات است، اظهار داشت: دشمن تلاش می کند مردم را دلسرد کند و اعمال تحریم‌ها را برای ناامیدی مردم در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: تجربه ۴۱ ساله انقلاب نشان داده اگرچه مردم دارای مشکلات معیشتی هستند، اما زمانی که سخن از دفاع از انقلاب پیش بیاید، همه یک دل و یک صدا حضور خواهند داشت.

خطیب جمعه تبریز گفت: از همه کسانی که دل در گرو نظام دارند می‌خواهیم بار دیگر با حضور در انتخابات طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و با انتخاب افراد اصلح، موجبات حل کردن مشکلات کشور را فراهم آورند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طی روزهای گذشته نیروهای جبهه مقاومت در سوریه دور جدیدی از حملات را علیه مواضع گروه‌های تروریستی آغاز کردند و موفق شدند شهرک مهم و راهبردی خانطومان را آزاد کنند.

وی افزود: در جنوب غرب حلب نیز منجر به آزادسازی ۱۰ نقطه مهم شدند و اوضاع برای تروریست‌های سوریه و حامیانشان وخیم شده و زمینه شکست آنها فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بیان کرد: مردم آذربایجان به ویژه مردم تبریز بار دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در یک هوای سرد برفی و یخبندان پیشگامی خودشان را نشان دادند که بعد از مراسم تشییع شهید سلیمانی، یک آزمون دیگری بود.

راز آیه مباهله، شخصی بزرگ حضرت زهراست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تشریح آیه مباهله گفت: در این آیه از فاطمه زهرا سلام الله علیها با عنوان نساء‌نا یاد میشود که بیانگر این است که همه اوصاف ۱۲ بانوی قرآنی در ایشان جمع شده است.

امام جمعه تبریز تبریز با اشاره به سجایای اخلاقی ۱۲ بانویی که در قرآن کریم از آنها مستقیم یا با کنایه یاد شده است ابراز کرد: آیات و سوره های متعددی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن کریم ذکر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تبریک روز زن و مادر به همه مادران و بانوان و تبریک ولادت حضرت امام راحل گفت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روز ولات با سعادت زهرای مرضیه به عنوان روز مادر نامگذاری شده است.

وی افزود: در مجموع علت و راز آیه مباهله، شخصیت بزرگ حضرت زهرا(س) است و قرآن از زبان پیامبر(ص) ،حضرت زهرا(س) را در این آیه نسائنا خطاب کرده است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات