۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۹۵۶۴
امام‌جمعه رشت خطاب به مسوؤلان:

هیچ عذری پذیرفته نیست| فقط عذرخواهی کنید

هیچ عذری پذیرفته نیست| فقط عذرخواهی کنید
امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسؤولان برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند، گفت: به مسؤولان گفته‌ام هیچ عذری پذیرفته نیست، فقط باید از مردم عذرخواهی کنید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلا بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان با توجه به برودت هوا در گیلان در روز ۲۲ بهمن اظهار کرد: سایت رهبری معظم نظام، شبکه‌های المیادین و المنار درحالی‌که به‌صورت جهانی گزارش حضور مردم را گزارش می‌دادند حضور مردم گیلان را نیز پخش کردند.

وی با اشاره به تماس برخی از نمایندگان ولی‌فقیه در شهرستان‌های دیگر برای تجلیل از حضور مردم گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن باوجود برودت هوا گفت: برخی خبرنگاران از شکوه مردم به گریه آمده و می‌گفتند در طول بیش از ۴۰ سال، چنین جریانی را به چشم ندیده بودیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله، روز مادر و همچنین میلاد معمار کبیر انقلاب افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) قله‌ای است که افکار و اندیشه انسان‌های غیر معصوم به آن نمی‌رسد چراکه ایشان الگویی است که هر انسانی اگر به او اقتدا کند، سعادتمند می‌شود،

وی با اشاره به جفای بزرگ دنیای غرب به زنان در قالب جاهلیت مدرن که زن را به‌عنوان کالایی برای مدرنیته می‌داند، بیان کرد: آن‌ها زنان جامعه اسلامی ما را که باعفت و حجاب در سایه آرمان‌های فاطمه سلام‌الله زندگی می‌کنند را متهم به دوری از تمدن و حقوق انسان می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد شخصیت زنانه را از زن گرفته و شخصیت مردانه را به او تحمیل کند، افزود: آنان فکر می‌کنند اگر زنان را به‌مانند مردان وارد جامعه کنیم حق آنان را به زنان داده‌ایم، درصورتی‌که جاهلیت مدرن با این کار ظلم بزرگی را متوجه زنان کرده است.

وی با اشاره به بحران به وجود آمده در پی بارش رحمت الهی برف در چند روز اخیر گفت: من از همه مردم گیلان در دورترین روستاها و شهرها پوزش طلبیده و میگویم که همه ما مسؤولان در برابر شما مردم خوب و مؤمن کوتاهی کردیم، من به مسؤولان ‌هم گفتم که عذرخواهی خود را علنی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر عذرخواهی مسؤولان از مردم خاطرنشان کرد: مردم همه تلاش خود را کردند اما مسؤولان کم‌کاری کرده و می‌توانستند کاری کنند که آسیب به این مرحله نرسد قطعاً کم‌کاری کرده‌اند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ضعف مسؤولان در قبال عملکرد استان‌هایی برف خیز کاملاً مشهود است، گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و برخی تنها به زد و بندهای سیاسی پرداخته و بدون دقت در انجام‌وظیفه، در بخش‌های مختلف مردم را متضرر کردند.

وی با انتقاد از اینکه گیلان با این سابقه خود رتبه آخر بیمارستانی را کسب کرد، بیان کرد: بعضی از مراکز پزشکی و بیمارستانی استان فرسوده شده و هیچ‌کس به فکر نبوده و فریاد نمی‌زند، از طرفی سکوت مسؤولان در برابر دو رودخانه که چه آسیب‌های زیست‌محیطی را به وجود آورده غیرقابل‌تحمل است.

خطیب جمعه رشت با ابراز تأسف از کم‌کاری مسؤولان استان گیلان خاطرنشان کرد: یک روز باید برخی چیزها را بگویم تا آبرو ببرم، مردم شما برخی مسائل را نمی‌دانید برخی متخصص‌ها حتی ماهی دریا نمی‌خورند و ماهی‌ها را که متأثر از آب دو رودخانه‌اند را عامل بیماری می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد از طرح بایوجیمی و تخصیص بودجه هنگفت و بی‌نتیجه برای آن گفت: در بسیاری از موارد اعتبارات لازم تخصیص داده نشده و در مقابل برای برخی امور اعتبارات هنگفت اختصاص داده می‌شود اما نتایج درستی صورت نمی‌دهند، ببینید وضعیت پسماند سراوان را؛ سال‌هاست این شیرابه پسماند سراوان مشکل دارد.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب بیان کرد: رودخانه‌هایی که یک روز ماهی در آن به زیبایی می‌درخشید امروز به‌جایی رسیده اگر مار هم در آن گیر کند، می‌میرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با ابراز تأسف از وضعیت زیرساختی در استان گیلان گفت: مسؤولان باید بنشینند گلوگاه‌ها را پیداکرده و مشکلات را برطرف کنند این برای ما زشت نیست که استان‌های دیگر بیایند مشکل ما را حل کنند؟!

امام‌جمعه رشت با اشاره به تذکرات خود به مسؤولان برای اندیشیدن تمهیدات لازم افزود: من از روز اول که آمدم گفتم برای متر و متر استان فکر کنید که چه باید انجام دهید، چرا باید همیشه از همان ابتدای گیلان از رودبار و رستم‌آباد و غیره مشکل جاده‌ای داشته باشیم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه خود بنده در سال ۸۳ در جمع راه ماندگان جاده بوده و سختی را تجربه کردم، گفت: ضعف سیستم برقی استان را ببینید، تیر برق چقدر مگر روی تیر برق برف می‌نشیند که با این میزان بارش، این مشکلات پدید آمد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به وعده دولت برای اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت برق استان تصریح کرد: چرا تازه باید ۵۰ میلیارد اعتبار برای مشکل برق و زیرساخت‌ها اختصاص دهند آن‌هم تازه اگر محقق شود، تازه با بالگرد بالاسر مردم بروند این یعنی بی‌اعتمادی به مردم، مگر مردم آنجا خفه‌شده‌اند که با بالگرد بالای سرشان گشت می‌زنید.

وی با انتقاد از زیرنویس شبکه خبر مبنی بر توزیع بیش از سه هزار غذا میان مردم گیلان را قید کرد، بیان کرد: مگر مردم گیلان فقیرند که سه هزار غذا در میان آن‌ها پخش کنند؛ این سه هزار غذا میان مسافران در راه مانده توزیع‌شده لذا صداوسیمای مرکز باید از مردم گیلان عذرخواهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد از عملکرد ستاد بحران استان گیلان گفت: همه سهل‌انگاری کردند؛ ستاد بحران چه کرد آقایان قبل بارش برف باید بیش از ۱۰۰ تن نمک آماده می‌کردند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سرکشی خود در شهرها و روستاها برای بررسی وضعیت برق و آب مشترکین خاطرنشان کرد: آیا این سرکشی‌ها کار من است چرا نباید برخی روستاها لودر داشته باشد، درحالی‌که برخی از روستاها بعد از چهار روز برق ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با انتقاد از عدم پاسخگویی برخی ادارات و روابط عمومی آن‌ها در تماس‌های مردمی گفت: در اعتراض برخی از مردم در روز ۲۲ بهمن گفتم که آن‌ها حق دارند مسؤولان ببینند در کوهرنگ اصفهان که گاهی اوقات برف ۷ متر می‌رسد آیا چنین مشکلاتی پیش‌آمده؟

خطیب جمعه رشت خطاب به مسؤولین بیان کرد: مسؤولان چرا داد نزدند و از مرکز بودجه و تمهیداتی ازجمله لودر نگرفتند به مسؤولان گفته‌ام هیچ عذری پذیرفته نیست، فقط باید از مردم عذرخواهی کنید.

وی خطاب به مردم گیلان نیز گفت: شما باید برای برخی اتفاقات تمهیدات لازم را بیندیشند، برای برداشتن یک سیم روی درخت میگویند باید نامه‌نگاری کرد در شرایط بحرانی چنین مطلبی پذیرفته نیست.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سفر مسؤولان از مرکز به استان گیلان گفت: نوشدارو پس از مرگ سهراب؟! مسؤولان از مرکز آمدند ولی دیر آمدند، از الآن مسؤولان برای مشکلات بعدی برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: نماینده که زیادی ریخت‌وپاش می‌کند، ارزش رفتن به مجلس را ندارد، تصریح کرد: یکی از کارهایی که بعد از ۴۰ سال انجام شد، خرید رأی جرم است ولی امروز میتینگ تشکیل داده و شام می‌دهند که این افراد به درد مجلس نمی‌خورد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات کسی را منتخب خود قرار دهید که به عزل و نصب مدیران نپردازند، افزود: از دستگاه‌ها قضا می‌خواهیم که موارد را پیگیری کنند و اگر تخلف انتخاباتی داشته باشند چه به مجلس بروند و چه نروند در دوره‌های آینده رد صلاحیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تربیت و مدیریت انسان از نگاه اسلام، بیان کرد: بزرگ‌ترین ویژگی اخلاق شخص کریم، این است که تغافل کرده و از مسائلی که می‌بیند و می‌داند در مدیریت چشم‌پوشی کند.

وی با تأکید بر اینکه تحمل در برابر دیگران و تغافل، دو بخش زندگی فرد عاقل محسوب می‌شود، گفت: مدیران، مربیان و والدین باید ظرفیت و توان خود را بالابرده و زود همه‌چیز را برهم نزند زیرا مدیرانی که تحمل بالایی نداشته باشد، نمی‌تواند به‌درستی مدیریت کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مدیران باید ابتدا قد و قواره شرایط قرار گرفته در آن را درک کرده و بعد زیرمجموعه خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: تغافل و چشم‌پوشی از خطای متربی و مدیرانِ زیردست در رابطه با جامعه بر اساس شرع و عرف به شرطی است که خطای او تکرار نشده و اگر قصد تکرار و ویرانگری داشته باشد تغافل بی‌معنا خواهد بود./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات