۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۹۶۳۶

توزیع وصیت‌نامه سردار سلیمانی در بوسنی

توزیع وصیت‌نامه سردار سلیمانی در بوسنی
مراسم مردمی بزرگداشت چهل و‌ یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در سارایوو، پایتخت بوسنی‌ و هرزگوین، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهل و‌ یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در سالن «یونی تیک» سارایوو برگزار شد و محمود حیدری، سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین؛ شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق؛ سفرای کشورهای خارجی مقیم سارایوو، علما، خانواده شهدا و همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان مراکز مختلف علمی از چند شهر مجاور سارایوو در آن حضور یافتند.

در این مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و هم‌رزمان ایشان گرامی داشته شد و بنیاد ملاصدرا، مؤسسه ابن‌سینا و کالج فارسی بوسنیایی در برگزاری آن همکاری داشتند.

پس از تلاوت قرآن و نواختن سرود ملی دو کشور و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت، حجت‌الاسلام اکبر عیدی، مؤسس بنیاد ملاصدرای سارایوو، درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن سخن گفت و اظهار کرد: امام خمینی در زمان رژیم دیکتاتوری شاه با کلام خود به قلب‌های پاک جوانان مؤمن ایرانی اعتماد به نفس بخشید و انقلاب را بدون هیچ کمک خارجی و تنها با توکل بر خدا و مردم به پیروزی رساند.

تحقق وعده الهی با پیروزی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام عیدی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها به مردم ایران بلکه به تمامی ملت‌های اسلامی عزت بخشید و این تحقق وعده خداوند بود. برای حفظ انقلاب اسلامی، افتخاری بزرگ‌تر از این در طول تاریخ نیست که شهدای بسیاری از جمله شهید سپهبد سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس جان خود را در این راه  با خدا معامله کردند.

وی تأکید کرد: نهال انقلاب اسلامی به واسطه خون‌های پاک ریخته شده امروز درخت تنومندی است که بدون نگرانی در یک شب با حمله مستقیم موشک‌های بالستیک، ابهت پوشالی قدرت زورگوی دنیا را در هم شکست، به صورتی که دشمن حتی از بیان تعداد تلفات خود عاجز شده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات