۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۳۹۶۷۵

پیش بینی وضعیت آمریکا با پیروزی ترامپ در انتخابات

پیش بینی وضعیت آمریکا با پیروزی ترامپ در انتخابات
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر یک دوره دیگر ترامپ رییس جمهور باقی بماند، آمریکا همچون شوروی از درون خواهد پاشید.

به گزارش خبرگزاري رسا، محمدرضا مرندی در تحلیل انتخابات آمریکا با بیان اینکه هر دو حزب آمریکایی دچار بحران شدید اخلاقی و سیاسی شده‌اند، اظهار داشت: مهمترین بحران اخلاقی حزب جمهوری خواه به کاندیداتوری ترامپ این است که به صداقت در گفتار پایبند نیست و آمریکا را منزوی کرده به گونه ای که امروزه آمریکا از اروپا جدا شده و با روسیه و چین درگیر است.

وی افزود: بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی ایران ترامپ است، زیرا هیچ گزینه ای همچون وی نمی تواند آمریکا را از هم بپاشاند و احمقانه دشمنی کند بر خلاف دموکرات‌ها که تیزبینانه عمل می کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: کلاه بزرگ برجام را هم این حزب دموکرات ها به ریاست جمهوری اوباما بر سر ما گذاشتند درحالی که ترامپ از وقتی روی کار آمده آمریکا از نظر داخلی و خارجی تضعیف شده و اکنون در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

مرندی گفت: معتقد هستم اگر یک دوره دیگر ترامپ رییس جمهور باقی بماند آمریکا مانند شوروی از درون خواهد پاشید با این تفاوت که شوروی با تقسیم جمهوری ها از هم پاشید و آمریکا با تقسیم ایالت ها و وقوع جنگ داخلی که خود آمریکایی‌ها نیز به این موضوع ادعان دارند.

وی افزود: حزب دموکرات هم در انتخابات ۲۰۱۶ به صورت درون حزبی در نتیجه انتخابات دخل و تصرف کرد به گونه‌ای که آرای سندرز که بیشتر از کلینتون بود، پایین کشیده و کلینتون پیروز شد و همین کار را هشت ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در درون حزب دموکرات انجام شد و شاهد این بودیم که به دنبال تلاش برای جوبایدن کاندیدای اصلی حزب دموکرات، آرا جابجا شد که البته این جابجایی آرا در داخل حزب دموکرات مشکل ایجاد می کند و مسئولیت حزب را زیر سوال می‌برد.

وی عنوان کرد: دو گزینه به نام ترامپ و سندرز اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شوند به سود نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؛ ترامپ به دلیل اینکه فردی بی خرد است و تصمیمات غیر عاقلانه اتخاذ می‌کند و از طرف دیگر سندرز در حزب دموکراتها که گرایش‌های ضد اسرائیلی و متمایل به ایران دارد.

/1360/

ارسال نظرات