۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۳۹۷۷۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

اشتباهات شخص یا اشخاص را به پای نظام اسلامی ننویسیم

اشتباهات شخص یا اشخاص را به پای نظام اسلامی ننویسیم
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نباید مردم را به حال خود رها کنیم بلکه باید شکیاتی که در ذهن آنان به وجود می‌آید را برطرف کنیم تا دچار قضاوت‌های اشتباه نشوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به بیان هفت سرفصل پرداختند، که علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، روابط بین الملل، نشان دادن مرز بین دین و کفار و همچنین سبک زندگی از جمله این سر فصل ها هستند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید برای مردم بیان شود این است که بیان شدن این سر فصل‌ها توسط مقام معظم رهبری به معنای این نیست که در طول عمر چهل ساله انقلاب هیچ قدمی برای این اهداف برداشته نشده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پیش از انقلاب اسلامی بر اساس آمار ۴۸ درصد از جمعیت کشور توانایی خواندن و نوشتن را دارا نبودند اما امروز حدود ۹۸ درصد از جمعیت کشور به این توانایی رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در پیش از انقلاب اسلامی و حتی سال‌هایی بعد از انقلاب اسلامی برای بسیاری از بیماری‌ها با نبود پزشک مواجه بودیم، تصریح کرد: امروز در ایران اسلامی هیچ بیماری نیست که برای آن پزشکی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی می گویند اگر شاه هم می بود در طول ۴۰ سال به این پیشرفت ها می رسیدیم گفت: در جواب این افراد باید گفته شود چرا عربستان و یا حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به این خودکفایی نرسیدند، موشک هایی که امروز ایران در ساخت آن ها به تبحر رسیده است در منطقه بی همتاست.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی یکی از هراس های دشمن این بود ایران از هیچ کشوری سلاحی دریافت نکند، اما امروز دشمن از این در هراس است که مبادا ایران به کشوری سلاحی بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که باید بین قطره و دریا تفاوت قائل شویم اظهار کرد: اگر شخص یا اشخاصی که اشتباهاتی را مرتکب شدند نباید اشتباه آن را به پای نظام جمهوری اسلامی بنویسیم و این امر بسیار حائز اهمیت است که مردم احکام قطره را بر دریا جاری نکنند.

وی در خصوص پیشرفت قابل توجه ایران در عدالت اجتماعی گفت: پیش از انقلاب اسلامی بیشتر روستاها از نعمت گاز و برق محروم بودند و با انقلاب اسلامی روستا نشینان هم به این نعمت مهم دست پیدا کردند و با تمام این ها اگر امروز در برخی ادارات ناعدالتی اجتماعی مشاهده می‌شود دلیل بر این نیست که دریای جمهوری اسلامی ناپاک است.

آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص رشد اقتصادی ایران در طول چهل  و یک سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی چیزی غیر از نفت برای فروش نداشتیم و بدون آن نمی توانستیم اقتصاد کشور را بگردانیم اما باید گفت درحال حاضر بدون نفت هم می‌توانیم زندگی کنیم و ایران اسلامی امروز با تولیداتش نیازهای کشورهای منطقه را تأمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر مردم هدایت نشوند دشمن آنان را جذب می‌کند گفت: بسیاری از افراد قضاوت های کودکانه ای دارند که باید هدایت شوند تا از آتش فسادی که دشمنان روشن کرده‌اند دور بمانند.

وی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی(ره) یک مکتب است گفت:  اگر امروز به امام خمینی(ره) احترام گذاشته می شود برای خود ایشان نیست بلکه برای نهضتی است که ایشان پایه گذار آن است و همچین به دلیل این است که هدایت دینی مردم یک کشور را عهده دار بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه نباید از ذهنیات مردم به هراسیم، خاطرنشان کرد: نباید مردم را به حال خود رها کنیم بلکه باید شکیاتی که در ذهن آنان به وجود می‌آید را برطرف کنیم تا دچار قضاوت‌های اشتباه نشوند.

در ابتدای این نشست که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان اصفهان در دفتر آیت الله طباطبائی نژاد برگزار شده بود تعدادی از اساتید حوزه علمیه اصفهان به نقل خاطرات خود از دوران مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی و همچنین دوران دفاع مقدس پرداختند.

حجج اسلام اژه ای، میرمرشدی، بهشتی نژاد، مرتضوی، نم نبات، هاشمی، خادمی و گرجی از جمله این افراد بودند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات