۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۳۹۷۸۶
آیت الله علم الهدی:

انتقام خون شهدا ستیز با دشمنان اهل بیت است

انتقام خون شهدا ستیز با دشمنان اهل بیت است
امام جمعه مشهد خطاب به مادران و همسران شهدای مدافع حرم، گفت: انتقام از خون شهید شما اقتضا می کند که ستیز با دشمنان اهل بیت(ع) را در همه ابعاد و در همه نقاط ادامه دهید.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم با عنوان "اسوه های فاطمی" با سخنرانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بقعه متبرکه خواجه اباصلت(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه در دو جای قرآن کریم به زنده بودن شهدا اشاره شده است، خطاب به مادران شهدا گفت: لازمه زنده بودن فرزندان شهید شما، سلطه آنها بر زندگی جهانی، حضور در جمع عزیزانشان در دنیا و توجه خاص آنها به تمام جریاناتی است که در حاشیه شهادت آنها در دنیا می گذرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در روز مادر فرزندان شما جهت تکریم و تعظیم شما مادران در این محفل حضور دارند، گفت: هدیه فرزندان شهیدتان به شما مادران هدیه خاص و ویژه است و آن هم این است که شهدا در حضور حضرت زهرا(س) شما مادران را به ایشان معرفی می کنند و می گویند این همان مادری است که مرا تربیت کرده و از دامان این مادر شهید مدافع حرم شده ام.

امام جمعه مشهد افزود: برای شما مادران هیچ مقامی از تقرب به ساحت حضرت زهرا(س) بالاتر نیست و هیچ موقعیتی از این ارزشمندتر نخواهد بود.

وی با اشاره سه نسب حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر(ص)، همسر امیرالمومنین(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، گفت: حضرت زهرا(س) فرزند پیغمبری پیامبر و فرزند نبوت رسول الله(ص) است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: فاطمه(س) همسر امیرالمومنین(ع) است اما نه فقط همسری که در خانه زندگی می کند بلکه فاطمه کفو علی است و هر آنچه در علی وجود دارد از عبادت، سخاوت، شجاعت، زهد و تقوا همه در فاطمه(س) هم هست، و هر چه از علی شنیدیم عین همان فضیلت در صدیقه اطهر وجود دارد.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت:  امام حسن عسکری(ع) در مورد مقام و مرتبه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند: «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا: ما حجتهای خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: فاطمه زهرا(س) نه تنها مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است؛ بلکه مادر همه ائمه هستند و صدیقه اطهر منبع و مبدا ولایت است

وی تصریح کرد: امام حسن(ع)  فرمودند: آیا مثل منی با معاویه می سازد در حالی که مادر من زهراست؟ و حضرت سید الشهدا(ع) فرمودند: امتناع دارد خدا و پیغمبر خدا و آن دامن که مرا پرورش داده که من با یزید بیعت کنم و  سرآغاز انقلاب کربلای امام حسین(ع) همین جمله بود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: بر عکس دنیا که هر کس را به اسم پدر صدا می زنند در قیامت و در نامه اعمال اشخاص را به اسم مادر صدا می زنند و این مفهوم را می رساند که اگر در نامه اعمال او گناه و معصیت و جنایت است منشا مادر اوست و اگر در نامه عمل شخص ایمان، تقوا و عمل صالح است مادر او وی را این چنین تربیت و پرورش داده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به امتیاز مادران شهدا گفت: شما جزو مادرانی هستید که که الگو و اسوه اش حضرت زهرا(س) است؛ شما پسری تربیت کرده اید که قربانی راه اسلام و مدافع حرم حضرت زینب کبری(س) شده اند.

وی در ادامه گفت: تمام دنیای اسلام باید به شما مادران شهدا بنگرد که صبغه و رنگ زهرایی دارید و این بالاترین فضیلت و ارزش برای شما است.

آیت الله علم الهدی در پایان گفت: انتقام از خون شهید شما اقتضا می کند که ستیز با دشمنان اهل بیت(ع) را در همه ابعاد و در همه نقاط ادامه دهید./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات