۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۳۹۸۵۵
رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی:

اولویت اصلی برای زن حفظ زندگی و خانواده است

اولویت اصلی برای زن حفظ زندگی و خانواده است
حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه اولویت اصلی برای زن حفظ زندگی و خانواده است، گفت: اگر لازمه حفظ زندگیتان، ترک کار بیرون است حتما این کار را انجام دهید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد ترابی، رییس شورای نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،  در مراسم بزرگداشت میلاد حضرت زهرا(س) که ویژه عوامل ستاد ازدواج دانشجویی در هتل جم برگزار شد، با اشاره به تفسیر سوره کوثر گفت: در جامعه ای که زن را مایه بی آبرویی می دانست، به خواست خداوند، ادامه نسل پیامبر(ص)، از نسل یک زن به نام حضرت فاطمه(س) قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه اولویت اصلی برای یک زن، حفظ زندگی و خانواده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) پیش پای حضرت زهرا(س) بلند شده و می ایستادند تا بگویند زن اگر شایسته، مومن و عالم باشد حتی پدرش هم باید به احترامش برخیزد چه رسد به دیگران.

حجت الاسلام ترابی به بانوان شاغل تاکید کرد: اگر لازمه حفظ زندگی تان، ترک کار بیرون است حتما این کار را انجام دهید و نگران مسائل مالی نباشید؛ خداوندی که برکت را در بندگی اش قرار داده است چه این بندگی با کار کردن باشد و چه با خانه داری.
چقدر خود را سرباز می دانیم؟

در ادامه این مراسم، مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی نیز با اشاره به چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی گفت: به گفته این شهید عزیز، از شؤون عاقبت بخیری، رابطه قلبی با ولی فقیه است و همین رابطه بود که سبب محبوبیت و نفوذ سردار در قلب ها و تشییعی کم نظیر در تاریخ بشریت شد.

وی خطاب به دست اندرکاران ستاد ازدواج دانشجویی خاطرنشان کرد: همه ما خادم دستگاه رهبر معظم انقلاب هستیم و باید ببینیم چقدر خود را سرباز می دانیم؟ به فرموده ایشان هر کس در هر مسوولیتی که هست باید آنجا را مرکز دنیا بداند و به بهترین وجه ممکن رسالتش را انجام دهد.

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه جاری در مشهدمقدس برگزار می شود./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
اقتدار و عظمت تاریخی ایران و ایرانیان امری نیست که صرفاً برگرفته از کلام و اذهان ساکنان این پهنه سرزمینی باشد و اتفاقاً مصادیقی بی‌شمار از اذعان متفکران مغرب زمین به این امر وجود دارد. عظمتی که ریشه در هویت تاریخی و تمدنی ایران داشته است.
0
0