۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۳۹۵۸۵
امام جمعه موقت کاشان:

جامعه با پیاده شدن سیره زندگی فاطمه زهرا به آرامش خواهد رسید

جامعه با پیاده شدن سیره زندگی فاطمه زهرا به آرامش خواهد رسید
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در صورت پیاده شدن سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا در جامعه خانواده ها، زندگی‌ها و جامعه با نشاط و به آرامش خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) به اندازه‌ای رفیع است که آیه کوثر ویژه حضرت نازل شده و آیات مشترک با سایر اهل بیت (ع) آیه مبارکه تطهیر و آیات سوره مبارکه هل اتی برایش نازل شده است.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) یک انسان نمونه، زن نمونه، همسر نمونه و مادر نمونه معرفی کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) یک انسان کامل و بهترین الگو و اسوه برای همه انسان‌ها و یک زن نمونه برای همه زن‌های دنیا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) یک همسر نمونه و کامل برای امیرمومنان (ع) است، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و نمونه برای همه همسران است و بانوان همسرداری را باید از ایشان الگو برداری کنند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در عرصه تربیت فرزند نیز یک مادر نمونه است و فرزندانی، چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را تربیت کرده است.


حجت الاسلام اسلام تبار گفت: الگوبرداری از زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) نیاز امروز جامعه است چرا که ملاک ازدواج حضرت ارزش‌های واقعی بود.

به گفته وی افزایش آمار طلاق در جامعه امروز دور شدن ارزش‌های واقعی و توجه به ملاک‌های ظاهری و مادی است.

وی زهد و ساده زیستی، پرهیز از تجملات، عبادت، صبر و استقامت، ایثار و بخشش را از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) نام برد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرمومنان (ع) احترام متقابل که حلقه مفقوده امروزخانواده‌ها است بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به لزوم سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در خانواده‌ها و جامعه امروز، گفت: در صورت پیاده شدن سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا در جامعه خانواده ها، زندگی‌ها و جامعه با نشاط و به آرامش خواهد رسید.

وی حجاب را یکی از ویژگی‌های فاطمه زهرا (س) حتی در خانه و حتی در برابر نابینای نامحرم دانست و ابراز داشت: متأسفانه امروز در جامعه به موضوع حجاب بی توجهی می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: با وجود اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) مسائل شرعی را به شدت رعایت می‌کرد، اما از وظایف اجتماعی خود نیز غافل نبود و در زمان جنگ پیامبراز پیامبراکرم (ص) و در سخت‌ترین شرایط از امیرمومنان دفاع کرد.

وی افزود: امروز باید هم به بعد شخصی و هم به بعد اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) توجه داشت، چرا که وضعیت امروز جامعه مانند دوره فاطمه زهرا (س) است و تمام اهداف انبیا و اهل بیت، کتب آسمانی و همه خوبی‌ها در ولایت فقیه و شخص، ولی فقیه خلاصه شده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر دشمن ولایت فقیه و ولی فقیه را ازما بگیرد چیزی از دین و قرآن و تشیع و مقدسات برای ما باقی نخواهد ماند و دین ریشه کن خواهد شد و تا قرن‌ها هیچ دین و دینداری باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود نوشته است، امروز ولایت فقیه تنها، مظلوم وغریب است و همه وظیفه داریم از ولی فقیه و ولایت فقیه حمایت کنیم، چرا که پرچم دار دین ولایت فقیه است.

وی افزود: ما امروز در این شرایط سخت که دشمنان داخلی و خارجی ولایت فقیه را هدف قرار داده اند وظیفه داریم به موقع و با بصیرت در صحنه حاضر باشیم و از ولی فقیه تبعیت و از ولایت فقیه حمایت کنیم./۱۳۰۷/ت303/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات