۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۳۹۹۲۷
سیدحسن نصرالله:

جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها پایدار است

جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها پایدار است
دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مردم ایران با حضور گسترده خود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها، پایدار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم «فرماندهان شهادت و بصیرت» به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت سیدعباس موسوی و شهدای مقاومت و همچنین اربعین سردار سلیمانی اعلام کرد: مردم ایران با حضور گسترده خود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تشییع پیکر شهدای مقاومت، پیامی به دشمن که روی سقوط انقلاب و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی حساب باز کرده است، فرستاد؛ اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها پایدار است.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود، یاد شهدای مقاومت را گرامی داشت و از سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون سازمان حشد الشعبی و همرزمانش تمجید کرد.
 
وی تأکید کرد که مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تشییع پیکر شهدای مقاومت، دشمن را در تحقق اهدافشان ناامید کردند؛ دشمنی که روی سقوط انقلاب و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی حساب باز کرده است.
 
نصرالله در ادامه به نهمین سالروز قیام ۱۴ فوریه بحرین اشاره کرد و گفت: سالروز قیام مردمی بحرین را ملت مظلوم این کشور تبریک می‌گویم؛ ملتی که برای دستیابی با مطالبات مشروع خود در این راه فداکاری‌های زیادی کرده و شهید داده‌اند.
 
هیچ گروه فلسطینی معامله قرن را نمی‌پذیرد
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع طرح امریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» اشاره و تصریح کرد: هیچ گروه فلسطینی حاضر به قبول معامله قرن نیست و حاضر نیست در قبال آن امتیازی دهد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تمجید از وحدت و همبستگی لبنانی‎ها در رد معامله قرن اعلام کرد که امروز هیچ کشور صاحب نفوذی این طرح آمریکایی را نمی‌پذیرد.
 
سیدحسن نصرالله عنوان کرد: این طرح آمریکایی که اکنون ترامپ عهده‌دار آن است، در راستای منافع اسرائیل و جهت پایان دادن به مسئله فلسطین مطرح شده و بر مبنای آن همه اراضی اشغالی لبنان به اسرائیل تعلق می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: این طرح از قدس گرفته تا حریم آبی و هوایی و حاکمیت فلسطین، پایمال‌کننده حقوق فلسطینیان است. وقتی شما طبق طرح معامله قرن، نقشه فلسطین را ببینید، هیچ کس آن را نخواهد پذیرفت؛ بنابراین این طرح موفق نخواهد بود.
 
نصرالله همچین به مواضع مخالف فلسطینیان با این طرح آمریکایی ـ صهیونیستی اشاره کرد و خواستار مواضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی در محکومیت آن شد.
 
نگرانی از مواضع برخی کشورهای منطقه
 
بیانیه‌های اتحادیه عرب و وزرای خارجه کشورهای عضو آن و کنفرانس سران کشورهای اسلامی در محکومیت طرح معامله قرن خیلی مهم است، اما نگرانی‌هایی درباره مواضع برخی کشورهای در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: بیانیه‌های اتحادیه عرب و وزرای خارجه کشورهای عضو آن و کنفرانس سران کشورهای اسلامی در محکومیت طرح معامله قرن خیلی مهم است، اما نگرانی‌هایی درباره مواضع برخی کشورهای در این خصوص وجود دارد.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نگرانی اینجاست که برخی مسئولان در کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) می‌گویند که برخی نقاط این طرح قابل بررسی است و این آغاز شکست خواهد بود.
 
نصرالله اعلام کرد که با شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس، منطقه وارد یک مرحله جدیدی شده است و در این مرحله اگر شما فرار کنید، دشمن حمله می‌کند، چون اوست که محاصره و مصادره می‌کند و دست به قتل و غارت می‌زند.
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه به جنگ هشت سال تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و گفت: در این جنگ، اقتصاد دو کشور ایران و عراق نابود و هزاران نفر کشته و زخمی شدند. مسؤول این جنگ آمریکاست که با عربستان صدها میلیارد دلار به صدام کمک کردند.
 
نصرالله افزود: آمریکا همچنین مسئول همه جنایات هولناکی است که گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مرتکب شده‌ا‌ند.‎ چه کسی باور می‌کند که جنگ عربستان علیه یمن بدون همراهی و حمایت آمریکا صورت گرفته است؟‎
 
وی اعلام کرد: مقامات آمریکایی خود اعتراف کردند که داعش را واشنگتن ایجاد کرده است. نفتی که داعش غارت می‌کرد را چه کشورهایی خریداری کردند؟ آیا ما باید نظاره‌گر این وحشی‌گری باشیم یا مقابل آنها بایستیم؟
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا برای اجرای برنامه‌هایش دست به هر کاری می‌زند و اگر نیاز به جنگ مستقیم، جنگ نیابتی یا ترور داشته باشد، اقدام می‌کند و اگر نیاز به تحریم داشته باشد، به بهانه‌های مختلف اعمال می‌کند. در مقابل ما هم باید همه تلاش خود را برای مقابله با این استکبار و وحشی‌گری به کار بگیریم.
 
آمادگی برای مقابله فراگیر با آمریکا
 
نصرالله گفت: ما به مقابله فراگیر با آمریکای مستبد نیاز داریم. من از تمامی علما و متفکران می‌خواهم برنامه‌ها و طرح‌هایی را ایجاد کرده و وارد مقابله بزرگ و اساسی با دولت ترامپ شویم. آمریکا برای تحمیل سلطه خود و طرح‌هایش از تمامی ابزارها از جمله جنگ نیابتی و ترور استفاده می‌کند. باید از تمامی ابزارهای حقوقی، قضایی و اقتصادی و غیره علیه آمریکا استفاده کنیم.
 
آمریکا از سلاح تحریم‌های اقتصادی علیه مردم استفاده می‌کند. آمریکا از جنگ کنونی علیه مردم یمن حمایت می‌کند تا از نظر اقتصادی از کسانی که به کشورهای متجاوز سلاح می‌فروشند استفاده کند. اسرائیل از مرگ می‌ترسد و نقطه ضعف آمریکا امنیت و اقتصاد است. تحریم کالاهای آمریکا اقدام ساده‌ای است. تمام مردم منطقه در مقابله با استکبار سلاح به دست خواهند گرفت و آمریکا هیچ گزینه‌ای جز این را برای ما نگذاشته است.
 
المهندس؛ از فرماندهان شاخص مبارزه با داعش
 
وی خطاب به مردم عراق گفت: ابومهدی المهندس از فرماندهان شاخص پیروزی در برابر داعش بود و باید به خون وی و همچنین شهید سردار سلیمانی وفادار بود. در حال حاضر مسئولیت ما این است که حشد الشعبی را حفظ کنیم، چون همان‌طور که می‌دانید، آمریکا می‌خواهد این گروه را که ضامن وحدت و بقای عراق است، حذف کند.

وی همچنین از مردم عراق خواست که هدف خود در اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان را فراموش نکنند و اظهار کرد: مردم عراق نباید اخراج نیروهای آمریکایی را فراموش کنند و باید به هر طریق ممکن، این هدف را محقق کنند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات