۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۳۹۹۶۴
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

چگونگی حق و تکلیف بودن حضور در انتخابات

چگونگی حق و تکلیف بودن حضور در انتخابات
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی آزادانه انتخاب کردن را حق و فرد مناسب انتخاب کردن را تکلیف دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مبانی فکری و اندیشه ای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در زمینه نقش و جایگاه مردم، اظهار کرد: مبانی اندیشه ای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب براساس ساخت جامعه متعالی و توحیدی است به گونه ای که هم نیازهای دنیا و هم آخرت را تأمین کند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در صورت شناساندن مبانی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به مردم، آنها راه خود را پیدا خواهند کرد؛ بهترین راه شناخت مبانی فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توجه به بیانات و سیره زندگی ایشان در برهه های مختلف همچنین نگاه آنها به جامعه تراز اسلام است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) موارد مورد نیاز را در وصیت نامه الهی و سیاسی خود مطرح کرده اند بر زنده نگه داشتن این وصیت نامه در میان مردم تأکید کرد و گفت: امروزه نیز بیانیه گام دوم انقلاب بیان کننده اندیشه های رهبر معظم انقلاب همچنین اهداف برپایی نظام اسلامی و جریان نظام دینی در جهان است.

استاد حوزه علمیه قم استفاده از منابع دسته اول برای شناخت مبانی فکری و اندیشه های اسلامی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) را ضروری دانست و تصریح کرد: آنچه که ما را سربلند و در مقابل انواع انحراف ها مصون داشته تبعیت از ولایت فقیه است و هر زمان در این زمینه کوتاهی کرده ایم یا اشارات ولی امر را متوجه نشده ایم آسیب پذیر شده ایم.

وی در زمینه چگونگی حق و تکلیف بودن شرکت در انتخابات اظهار کرد: شرکت در انتخابات حق انسانی و مصرح در قانون اساسی است؛ یعنی هر انسانی در جامعه ای آزاد و دینی به دنبال آزادی در انتخابات و آزادانه انتخاب کردن افراد است؛ از این رو انتخاب ها از دو رکن نامزدهای انتخاباتی و مردمی که انتخاب می کنند، تشکیل می شوند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: نامزدها براساس صلاحدید خود وارد میدان می شوند و مردم نیز حق دارند آینده خود را رقم زنند؛ اما شرکت در انتخابات تکلیف است زیرا جامعه دینی باید براساس قوانین شرعی و توحیدی پایه گذاری شود بنابراین اگر در جامعه، منکری به صورت قانون درآید یا معروفی حذف شود نشان می دهد مردم در زمینه تکلیف خود کوتاهی کرده اند، از این رو انتخاب شایسته را تکلیف محسوب می کنیم./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات