۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۱۷۷۴۳
در نشست هم اندیشی اساتید حوزه در خبرگزاری رسا صورت گرفت؛

رونمایی و تجلیل از آثار حوزویان درباره بیانیه گام دوم انقلاب

رونمایی و تجلیل از آثار حوزویان درباره بیانیه گام دوم انقلاب
در هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم از آثار حوزویان درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی و تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

در بخشی از این نشست از آثار تولید شده توسط حوزویان در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب رونمایی شد که یکی از این آثار توسط حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی با عنوان «فصل جدید» در جهت مطالعات موضوعی بیانیه گام دوم انقلاب بود.

این کتاب شامل مقدمه ای در باب اهمیت و ویژگی های بیانیه گام دوم انقلاب است که از جمله آن می توان به پیام های مفهومی بیانیه گام دوم و جریان شناسی و جریان سازی در بیانیه گام دوم اشاره کرد؛ در فصل اول اصل بیانیه آمده و در فصول بعدی به ترتیب مطالعات موضوعی متنی و فرامتنی، بیانیه گام دوم و فقه پویا و در نهایت نظام اسلامی از منظر امامین انقلاب بررسی شده است.

مولف فصل جدید در این جلسه طی سخنانی افزود: در این اثر در رابطه با ابعاد مختلف فقه از جمله اقتصاد، سیاست، اداره و حکومت بحث شده و همچنین شیوه های الگو سازی از انقلاب نیز شرح داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی گفت: ۷۰۰ موضوع و محور پژوهشی یا سخن علمی استخراج شده از متن بیانیه گام دوم نیز در این اثر وجود دارد.

 اثر دوم نیز «بیانیه نامه» فرهنگ الفبایی بیانیه رهبر معظم انقلاب پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی به قلم روح الله ولی ابرقویی بود که از سوی انتشارات مشهور منتشر شده است؛ این کتاب نیز از یک مقدمه و پنج فصل تشکیل شده است.

در فصل اول «ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی ایران» در پنج محور بررسی شده است، فصل دوم با عنوان «سرگذشت چهل ساله» به مطالبی از جمله وظیفه نسل جوان در فصل جدید و آفت غفلت از شناخت درست گذشته پرداخته است؛ در فصل سوم «برکات انقلاب اسلامی» در هفت محور عنوان و بررسی شده است.

پ/کتاب های «بیانیه نامه» و «فصل جدید» رونمایی شد

فصل چهارم با عنوان «محصول تلاش چهل ساله انقلاب اسلامی و وضعیت فعلی ما» در دو محور بیان شده و در نهایت در فصل پنجم توصیه هایی به جوانان برای تبدیل ایران به الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی مطرح شده است.

این اثر قابلیت دسترسی آسان به موضوعات بیانیه گام دوم را دارا است.

یادآور می شود، همچنین در این نشست از آثار دیگری همچون درسنامه بیانیه گام دوم انقلاب اثر پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی حوزه های علمیه، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اثر حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و نرم افزار مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اثر پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تجلیل شد./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
مع الاسف حوزه نتوانسته برای بیانیه گام دوم انقلاب کار فاخر و ارزشمندی را انجام دهد؛ آثار منتشره برای شروع بد نیست؛ اما تراز حوزه بالاتر از این حرف هاست؛
شایسته است رسا از ظرفیت و جایگاهی که در بین علما و اساتید دارد استفاده کرده و از آنها بخواهد در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب به تولید آثار بپردازند
1
0