۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۳۹۹۹۰
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تبیین کرد؛

نقش و جایگاه مردم در منظومه فکری امام و رهبری

نقش و جایگاه مردم در منظومه فکری امام و رهبری
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال نقش و جایگاه مردم در منظومه فکری امام و رهبری را مهم تلقی و چگونگی «حق و تکلیف بودن» حضور مردم در انتخابات را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مردم در اندیشه فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: براساس اندیشه فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، جامعه اسلامی در تعیین سرنوشت خود به ویژه در تشکیل قوای مقننه و مجریه دارای نقشی اساسی و سرنوشت ساز است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جمهوریت و مردم سالاری دینی با حضور مردم شکل می گیرد؛ مراد از مردم سالاری دینی حضور گسترده مردم در تعیین سرنوشت و تحقق تمدن نوین اسلامی است که رهبر معظم انقلاب چارچوب آن را تعیین و تبیین کرده اند؛ به عبارت دیگر جامعه نقش مؤثر و سازنده ای در سرنوشت خود همچنین نظام اسلامی و دین نقش مؤثری در تحقق بخشیدن تمدن اسلامی دارد.

استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی حق و تکلیف بودن شرکت در انتخابات، گفت: خداوند این حق را به بندگان می دهدکه خودشان سرنوشت خود را انتخاب کنند؛ به عبارت دیگر حق مردم است که با شرکت در انتخابات سرنوشت امور خود را خودشان رقم زنند؛ از سوی دیگر صحبت کردن از تمدن اسلامی و جمهوری اسلامی به معنای نقش داشتن دین در آرایش نظام اسلامی است و ایفای وظیفه است.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر اگر مردم اسلام ناب و تمدن اسلامی می خواهند باید شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود بدانند تا در تحقق آرمان های اسلامی نقش خود را ایفا کنند و از سوی دیگر شرکت در انتخابات حق است زیرا هر شهروندی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
مصطفی رستمی
ارسال نظرات