۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۶۳۹۹۹۴
معاون اول رییس‌جمهور:

اجرای سامانه جامع مراکز نگهداری کالا تا ۱۰ اسفند تعیین تکلیف شود

اجرای سامانه جامع مراکز نگهداری کالا تا ۱۰ اسفند تعیین تکلیف شود
جلسه بررسی راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری با اشاره به مهلت برنامه زمان بندی تکمیل مقدمات برای راه اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، گفت: براساس برنامه زمانبندی، این سامانه باید در اسفندماه به طور کامل راه اندازی شود و همه دستگاه های ذیربط نیز باید همکاری و همراهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر نقش موثر سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در بهبود کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق کالا اظهار داشت: راه اندازی این سامانه موضوعی است که مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز بر اجرای آن تاکید جدی دارند و تمامی دستگاه ها ملزم به همکاری کامل در این راستا هستند و هیچ عذر و بهانه ای برای شانه خالی کردن از زیر بار این مسئولیت مهم پذیرفته نیست.

وی با انتقاد از عدم تکمیل مقدمات راه اندازی این سامانه و وجود برخی اختلاف نظرهای کارشناسی میان دستگاه های مرتبط، افزود: مدیر خوب مدیری است که قدرت تصمیم گیری بموقع داشته باشد و برای حل مشکلات کشور تلاش کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: مدیران کشور باید از امکانات و اختیاراتی که دارند در جهت حل مشکلات کشور و کاهش دغدغه های مردم استفاده کنند و این یک شاخص ارزیابی برای عملکرد مدیران کشور است.

جهانگیری ادامه داد: همه دستگاه ها و مدیران کشور در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و تجمیع اطلاعات کالایی کشور در یک سامانه متمرکز برای استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها، اتفاق نظر دارند و نباید برخی اختلاف نظرهای کارشناسی، در اجرای تصمیمات مهم در کشور وقفه ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور از وزیر کشور خواست حداکثر تا ۱۰ اسفندسالجاری جلساتی را با دستگاه های مرتبط با سامانه جامع انبارها و مراکز نگهدای کالا برگزار و اختلاف نظرهای کارشناسی را تعیین تکلیف کنند تا هرچه سریعتر شاهد اجرای کامل این سامانه و برداشتن گام های رو به جلو در مسیر جلوگیری از قاچاق کالا باشیم.

در این جلسه که وزرای کشور،‌ امور اقتصادی و دارایی،‌ دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رییس کل گمرک و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشتند، گزارشی از جلسات کارشناسی برگزار شده میان دستگاه های مرتبط برای تکمیل مقدمات و اجرای سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ارائه شد و نمایندگان دستگاه های مرتبط به تشریح دلایل و موانع پیش روی عدم اجرای این سامانه پرداختند.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای سرعت بخشیدن به روند تکمیل اطلاعات و اجرای سامانه جامع انبارها و مراکز نگهدای کالا، مقرر شد این موضوع طی جلساتی با مسئولیت وزیر کشور حداکثر تا ۱۰ اسفند سالجاری تعیین تکلیف و گزارش آن ارائه شود./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات