۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۴۰۰۰۹
بابایی:

هیچ اراده‌ای در دولت و مجلس در خصوص شفافیت وجود ندارد

هیچ اراده‌ای در دولت و مجلس در خصوص شفافیت وجود ندارد
بابایی با بیان این که باید در راه مبارزه با فساد قاطع باشیم، گفت: با همت مردم در گام دوم انقلاب با همه مفسدین اقتصادی تسویه حساب اساسی خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عبدالرضا بابایی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود در همایشی که در مسجد جامع ساری برگزار شد، مبارزه قاطع با فساد را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: ما تا پای جان در راه مبارزه واقعی با فساد فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و حزبی در میدان ایستاده ایم.
 
وی با بیان این که کسانی که شعار مبارزه با فساد را سر می‌دهند باید ابتدا این مسأله را از خود شروع کنند، افزود: این چند روز انتخابات نیز خواهد گذشت اگر دیدید فردی در اطراف خود مفسدین را کنار زد مطمئن باشید بعداً با مفسدین جامعه نیز برخوردار خواهد کرد.
 
این استاد دانشگاه مازندران با تأکید براین که اصلاح طلب و اصولگرای فاسد در چارچوب نظام اسلامی هیچ فرقی ندارند هر دو محکوم هستند و برای هر دو باید مجازت در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: باید مبارزه با فساد به عنوان یک مطالبه جدی مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
بابایی با بیان این که باید در راه مبارزه با فساد قاطع باشیم، تصریح کرد: با همت مردم در گام دوم انقلاب با همه مفسدین اقتصادی تسویه حساب اساسی خواهیم کرد.
 
وی با تأکید براین که افرادی که مدعی مبارزه با فساد هستند باید تکلیف خودشان را روشن کنند و مفسدین را از اطراف خود بیرون کنند تا مردم باور کنند که آن‌ها عزم مبارزه با فساد دارند، افزود: مبارزه با فساد در گام دوم انقلاب اسلامی خواست نظام و مردم است.
 
کاندیدای جبهه انقلاب اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود شفافیت کاریکاتوری و گزینشی را بدتر از عدم شفافیت دانست و خاطرنشان کرد: اگ شفافیت می‌خواهیم باید ابتدا از خودمان شروع کنیم. عده‌ای در فضای مجازی لیست اموال و دارایی‌های خود را اعلام می‌کنند این در حالی است که در ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها هزینه‌های میلیاردی در حال انجام است.
 
بابایی با بیان این که عدالتخواهی را نباید به فساد ستیزی تقلیل داد، افزود: بخش ایجابی آن یعنی محقق کردن عدالت در ساختار‌ها است که از طریق تصویب قوانیم صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به این که مسیر اصلی تحقق عدالت از جابجایی قدرت و سیاست گذاری می‌گذرد نه رسانه و جنجال سازی مجازی، خاطرنشان کرد: دو قطبی واقعی در کشور ما عدالت و بی عدالتی است و نباید سایر دعوا‌ها را جدی گرفت، چون زیر پوست دعوا‌های جناحی ائتلاف‌های بسیار قدرتمند بر سرمنافع وجود دارد.
 
این استاد دانشگاه، شفافیت را شاکله مبارزه با فساد معرفی کرد و با بیان این که مجلسی که خود انگیزه‌ای برای شفاف کردن آرای نماینده‌های خود ندارد نمی‌تواند بر شفافیت دولت و سایر دستگاه‌های کشور نظارت داشته باشد، گفت: تنها صحبت از شفافیت کافی نیست بلکه شعار شفافیت به ویژه در عرصه مالی باید عملی شود.
 
وی با بیان این که متأسفانه هیچ اراده‌ای در دولت و مجلس در خصوص شفافیت وجود ندارد، بیان داشت: باید مسأله شفافیت در مجلس و دولت آینده در رقم بخورد و این شفافیت باید از خود نمایندگان مجلس و آرای آن‌ها اتفاق بیافتد.
 
بابایی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که اصلاح وضع فعلی کشور تنها از مسیر انتخاب صحیح می‌گذرد، افزود: به طور حتم با این معیار که نفع جمعی باید جایگزین منافع شخصی شود می‌توانیم از بسیاری از مشکلات عبور کنیم و با انتخاب قوی می‌توانیم ایران قوی را دنبال کنیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات