۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۴۰۰۷۷

۱۰ پرسش از داوطلبان نمایندگی مجلس

۱۰ پرسش از داوطلبان نمایندگی مجلس
پاره‌ای پرسش‌ها از داوطلبان نمایندگی مجلس، می‌تواند در ارزیابی صلاحیت آن‌ها موثر باشد.

به گزارش خبرگزاري رسا، این‌روزها، بازار گفتگو در باب انتخابات مجلس داغ است. داوطلبان هم مدام در مجامع و مراسم مختلف حاضر می‌شوند. این جلسات نباید در سخنرانی‌های یک‌طرفه و کلی خلاصه شود.

پاره‌ای پرسش‌ها از داوطلبان نمایندگی، می‌تواند در ارزیابی صلاحیت آن‌ها موثر باشد.

برای نمونه، پرسش‌های زیر جهت طرح در جلسات انتخاباتی، پیشنهاد می‌شود:

۱. خود را متعلق به کدام طبقۀ اجتماعی و اقتصادی می‌دانید؟ آیا طعم فقر را چشیده‌اید؟ اگر از فقر رها شده‌اید، مسیر و نحوۀ این رهایی را توضیح دهید. عوامل فقرِ فقرا را چه می‌دانید؟ چرا عده‌ای فقیرند و ثروت عده‌ای، سرشار؟ راهکار شما برای رهایی فقرا از فقر چیست؟

۲. برای بهبود وضع معاش مردم و تقویت اقتصادی کشور چه پیشنهاد‌های عملیاتی و مقدوری را ارائه می‌کنید؟

۳. تحلیلتان از مسئلۀ خصوصی سازی صنایع و شرکت‌های دولتی چیست؟ تبعات و پیامد‌های این نوع خصوصی‌سازی را چه می‌دانید؟ آیا با این روند موافقید؟ مسیرِ پیشنهادی شما برای ادامۀ راه چیست؟

۴. پدیدۀ پولیسازی مدارس و گسترش مدارس غیردولتی را چگونه تحلیل می‌کنید؟ آیا با این روند موافقید؟ پیشنهادتان برای اصلاح وضع موجود چیست؟

۵. آیا می‌توانید گزارشی از وضعیت عدالت بهداشتی و درمانی در منطقه ارائه کنید؟ کیفیت و کمیت توزیع امکانات بهداشتی و درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، پزشکان متخصص و فوق متخصص و... را چگونه می‌بینید؟ چه راهکار و اقدامی برای تحول در این وضعیت پیشنهاد می‌کنید؟

۶. پدیدۀ حاشیه نشینی در تبریز را از حیث زمینه‌ها و پیامد‌ها تحلیل کنید. برای تغییر اساسی در وضعیت حاشیه‌نشینی تبریز چه راهکار‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

۷. عوامل تخریب محیط زیست و آلودگی آب‌وهوای شهر را چه می‌دانید؟ برای جلوگیری از تداوم این وضعیت چه اندیشه و راهکاری دارید؟

۸. چه برآوردی از وضعیت صنایع منطقه دارید؟ فرصت و ظرفیت‌های عمدۀ این حوزه مدام‌ها هستند؟ چه موانعی را پیش پای صنایع می‌دانید؟ برای رفع این موانع، چه طرحی در ذهن دارید؟

۹. فرهنگ منطقه (در دو سطح خاص و عام) با چه چالش‌هایی مواجه است؟ اندیشۀ فرهنگی شما مبتنی بر کدام اصولِ نظری و عملی است؟ چه پیشنهاد‌هایی برای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور دارید؟

۱۰. مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی منطقه کدام‌ها هستند؟ اولویت اصلی با کدام آسیب است؟ از چه راه‌هایی می‌شود برای رفع این آسیب‌ها اقدام کرد؟

/1360/

ارسال نظرات