۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۴۰۱۱۳
یادداشت؛

خیرخواه بشریت

خیرخواه بشریت
سردار شهید سلیمانی پدری مهربان و مسؤولیت‌پذیر و در عین حال فرمانده‌ای دلسوز و مقتدر و همچنین دشمن‌شناسی چیره‌دست بود که با تصمیم‌های به‌موقع و ذکاوتی که داشت، دشمنان بویژه داعشی‌ها را به زانو درآورد و شکست داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، سردار شهید سلیمانی پدری مهربان و مسؤولیت‌پذیر و در عین حال فرمانده‌ای دلسوز و مقتدر و همچنین دشمن‌شناسی چیره‌دست بود که با تصمیم‌های به‌موقع و ذکاوتی که داشت، دشمنان بویژه داعشی‌ها را به زانو درآورد و شکست داد. حاج‌قاسم با ابهتی که داشت، خواب را از چشمان دشمنان اسلام و دنیای استکبار ربوده بود و با تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات خستگی‌ناپذیرش، ایستادگی و مقاومت و همچنین یکپارچگی را برای جبهه مقاومت به ارمغان آورد.

سردار سلیمانی در رشادت‌های مختلف و مبارزاتش، تنها دغدغه «اسلام» را نداشت، بلکه دغدغه «بشریت» را هم داشت، چرا که وقتی در سوریه با داعش می‌جنگید نه‌تنها برای مسلمانان، بلکه برای سایر ادیان و مذاهب آرامش را به ارمغان آورد؛ تا جایی که بسیاری از رهبران ادیان و مذاهب مختلف به این موضوع اشراف داشته و اذعان دارند. 
 
سردار سلیمانی در طول فرماندهی نیروی قدس با وجود اینکه مقتدر و جدی بود و با صراحت صحبت می‌کرد اما هیچ‌گاه نیرویی را به صورت کتبی توبیخ نکرد، چرا که معتقد بود نباید کسی در پرونده‌اش موردی باشد که او را به بدی یاد کنند، شاید بعد از خطایی که کرده باشد، توبه کند و خدا او را بخشیده باشد. 
 
من از دوران کودکی با حاج قاسم ارتباط داشتم و به‌واسطه اینکه هر دو اهل یک دیار بودیم، رفت و آمد خانوادگی نیز داشتیم. خاطرات زیادی نیز با هم داریم اما زیباترین خاطرات ما مهربانی‌ها و تلاش‌های حاج‌قاسم برای رسیدن به اهداف بلند و آن زمان، پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن، نگه داشتن پرچم انقلاب اسلامی و توسعه و گسترش اسلام ناب محمدی در جهان بود. حاج قاسم همواره مطیع فرمان‌های حضرت امام خمینی و پس از آن حضرت، رهبر حکیم انقلاب بود و می‌گفت همه باید ولایت مطلقه فقیه را باور داشته باشند و فرامین رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند.
 
سردار سلیمانی بشدت به اهل‌بیت(ع) عشق می‌ورزید و همواره سعی می‌کرد راه آنها را ادامه داده و سایر افراد را نیز با خط مشی و مسیر آنها آشنا کند. برای همین امر نیز وقتی تصمیم به تشکیل ستاد بازسازی عتبات گرفت، توصیه می‌کرد حرم‌های اعتاب مقدسه عراق توسعه یابد تا زائران براحتی بتوانند به این اماکن مقدس مشرف شوند و به زیارت بپردازند. اکنون که بسیاری از زائران به عراق مشرف می‌شوند و در امنیت و آرامش به زیارت می‌پردازند، همه از تلاش‌های سردار شهید سلیمانی است که نه‌تنها آرامش و امنیت را در عراق ایجاد کرد، بلکه حرم‌های مقدس را نیز توسعه داد و با نظمی که در آنجا ایجاد کرد، باعث شد زائران بتوانند به‌راحتی به این سفر که در آن سال‌ها آرزوی دست‌نیافتنی بود، مشرف شوند.
 
البته اینطور نیست که سردار سلیمانی به تنهایی برای عراق برنامه‌ریزی کرده باشند بلکه با کمک‌ مردم عراق راهکارهایی به آنها ارائه می‌دادند تا از شر فتنه‌ها و دشمنان رهایی یابند و اجاره نفوذ آمریکایی‌ها و مداخله آنها در اداره کشورشان را ندهند. در این مسیر نیروهای حشدالشعبی هم با الگوگیری از حاج‌قاسم تلاش می‌کردند از کشورشان دفاع کرده و دست استکبار را کوتاه کنند. 
 
سردار سلیمانی فرموده امام خمینی(ره) در رابطه با اینکه «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را عملیاتی کردند و موجب شدند امروز در کنار دروازه‌های قدس حضور یابیم. اکنون نیز ستاد بازسازی عتبات که حاج قاسم آن را بنیان گذاشت پس از شهادت ایشان، مسیر بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه را ادامه می‌دهد تا به نوعی آرزوی حاج‌قاسم که همان بازسازی حرم‌های شریف بویژه سامرا بود، عملیاتی شود.
 
ترامپ و دولتمردان آمریکایی تصور می‌کنند با این تصمیم نابخردانه یعنی شهادت سردار سلیمانی، پرونده رشادت‌ها و مجاهدات‌های جبهه مقاومت بسته خواهد شد و براحتی می‌توانند در منطقه نفوذ کنند اما باید این خیال باطل را به گور ببرند، چرا که شهادت سردار دل‌ها منجر به گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در جهان بویژه کشورهای آزادی‌خواه شد. حالا دیگر همه ملت‌های بیدار منتقم خون شهید سلیمانی هستند. امیدوارم بزودی با پاکسازی منطقه از آمریکایی‌ها شاهد وحدت بیش از پیش جهان اسلام و کشورهای منطقه باشیم و بتوانیم انتقام خون‌های پاک سردار سلیمانی و همراهان‌شان را بگیریم.
 
* معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات
 
/1360/
ارسال نظرات