۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۴۰۳۷۸
حجت الاسلام باقر زاده:

مشارکت حداکثری پشتوانه امنیت ملی است

مشارکت حداکثری پشتوانه امنیت ملی است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مشارکت مردم در سرنوشت خود و رأی دادن حداکثری می تواند تضمین کننده امنیت کشور باشد.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، انتخاب اصلح را انتخاب تضمین امانتداری و کارآمدی مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در انتخابات سهل انگاری کرده و به حداقل ها اکتفا کنیم، یعنی رضایت داده ایم به این که مجلس می تواند کارآمدی لازم را نداشته باشد.

وی گفت: اگر ملت ما دنبال کارآمد بودن مجلس و نظام هستند، نباید به کم قانع باشند، بلکه باید به قله فکر کنند و تا زمانی که به اصلح می توان رأی داد، حق رأی دادن به صالح را نداریم و این یک اصل عقلی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان(ع) تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند «سزاوار ترین مردم به امر حاکمیت و حکومت، کسی است که نسبت به همه مدیرتر و توانمندتر به امر حکومت باشد و از تمام افراد حکم خدا را بهتر بداند».

وی افزود: فعالیت های انتخاباتی و رأی دادن ما باید معطوف به این باشد که کسی را انتخاب کنیم که نسبت به دیگران مدیر تر و کارآمد تر باشد و به احکام الهی تسلط داشته و مصمم به اجرای آن باشد.

حجت الاسلام باقرزاده بر حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو و تأثیر آن در سرنوشت کشور و حل مشکلات تأکید کرد و اظهار داشت: بحث مشارکت سیاسی، یکی از پایه های قدرت ملی است و مردم یکی از پایه های محوری قدرت هستند و اگر نظام پشتوانه قدرت ملی خود را از دست دهد، سایر ارکان قدرت نمی توانند نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: درست است که قدرت دفاعی، نظامی و امنیتی داریم اما اینها کافی نیست، بلکه مهم ترین رکن قدرت، قدرت ملی و پشتوانه مردمی و رضایت و احساس مسؤولیت عمومی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: مشارکت مردم در سرنوشت خود و رأی دادن حداکثری می تواند تضمین کننده امنیت کشور باشد و پیام های قوی را به دشمنان می رساند که با ملت قوی طرف هستند، لذا هر چه مشارکت حداکثری باشد، دشمنان را به حمله و آسیب زدن نسبت به ملت کمتر خواهد کرد و بنابراین مشارکت حداکثری پشتوانه امنیت ملی است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری می تواند ضمانت اجرایی برای تصمیمات نظام باشد و مردم اگر در تشکیل مجلس و دولت مشارکت کنند، اجرای تصمیمات دولت و همکاری مردم با دولت را تضمین می کند و بهترین ضمانت اجرا است./822/ت۳۰۲/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات