۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۴۰۳۹۵
کدخدایی در مراسم افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات:

ناظران در برخورد با تخلفات انتخاباتی مماشات نکنند

ناظران در برخورد با تخلفات انتخاباتی مماشات نکنند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هیچ کدام از ناظران در برخورد با تخلفات، مماشات نکنند و ما هم در تهران هیئت‌های نظارت را پشتیبانی خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران برآمده از تلاش‌ها و ایثارگری‌های شهدا و با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری ادامه یافته است.

وی ادامه داد: دشمنان مردم و منافع ملی کشور، با تهدید‌های خودشان قصد دارند مردم را ناامید کنند و مقامات آمریکایی و رسانه‌های خارجی هر روز تبلیغاتی منفی را مطرح می‌کنند، اما مردم در این ۴۱ سال نشان داده‌اند که به این اباطیل گوش نداده و با انسجام بیشتر در صحنه‌های انقلاب اسلامی حاضر بودند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حضور مردم در تشییع سردار دل‌ها و سایر مراسمات دلبستگی خودشان به خدمت‌گزاران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داده است، اظهار داشت: انتخابات یکی از آن صحنه‌هایی بوده که مردم همیشه حضور پرشوری داشته‌اند و هیچ گاه به سخنان بیهوده دشمنان توجه نداشته‌اند.

 کدخدایی تاکید کرد: باید به تعبیر مقام معظم رهبری، مجلسی قوی و کارآمد، با نمایندگانی مومن و شجاع، تشکیل شود.

وی درباره ملاک‌های مجلس قوی گفت: انتظار این است که مجلسی در طراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و که این مجلس در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

سخنگوی شورای نگهبان انتخابات را یک جشن ملی برشمرد و تصریح کرد: همه‌ مردم با خضور در پای صندوق‌های رای، این نظام مقدس را گرامی می‌دارند.

 کدخدایی بیان داشت: این یک تکلیف شرعی و الهی است که این نظام برآمده از خون شهدا را پاسداری کنیم و این پاسداری از طریق حضور در پای صندوق‌های رای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همیشه انتخابات در کشور ما، در نگاه دوست و دشمن، موجب تقویت پایه‌های نظام بوده و هست، اظهار داشت: شورای نگهبان یک داور ملی است و همه ناظران وظیفه‌ای ملی دارند که با تخلفات انتخاباتی علی السویه برخورد کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره راه اندازی سامانه مردم ناظر نیز ابراز داشت: برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی، سامانه‌ای به نام مردم ناظر توسط شورای نگهبان راه اندازی شده و ما تاکنون گزارش‌های متعددی را از طریق این سامانه دریافت کرده‌ایم و همکاران استانی موظفند که ضمن بررسی این گزارش ها، نتایج را به ما اعلام کنند.

 کدخدایی ادامه داد: همه‌ی ما مسئولیت داریم که از آرای تک تک مردم صیانت کنیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس تلقی کنیم و این شدنی نیست مگر با اجرای دقیق قانون. هیچ کدام از ناظران در برخورد با تخلفات، مماشات نکنند و ما هم در تهران هیئت‌های نظارت را پشتیبانی خواهیم کرد./1350/

ارسال نظرات