۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۶۴۰۳۹۸
معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد:

هرچه مجلس قوی‌تر باشد قدرت اثرگذاری آن بیشتر است

هرچه مجلس قوی‌تر باشد قدرت اثرگذاری آن بیشتر است
معاون اول رییس جمهور گفت: در مقطع حساس کنونی به دلیل شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی، این انتخابات از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفتگو با خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی را از ارکان مهم تصمیم گیری نظام برشمرد و گفت: هرچقدر مجلس قویتر باشد و نمایندگان با پشتوانه بالاتری از رای مردم انتخاب شوند، قدرت اثر گذاری آن بیشتر خواهد بود و می‌تواند برای حل مسائل کشور کارهای جدی‌تری انجام دهد.

وی افزود: ملت ایران در این ۴۰ سال در مقاطع حساس و هرگاه که کشور به حضور آنها نیازمند بوده، در صحنه حاضر شده اند و انتخابات پیش رو نیز یکی از مقاطعی است که نیازمند حضور و مشارکت حداکثری مردم هستیم.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد در انتخابات دوم اسفند شاهد حضور گسترده مردم پای صندوقهای رأی باشیم و ان‌شاءالله مجلسی قوی شکل بگیرد تا بتواند گام های جدی تری برای حل مسائل کشور بردارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده دولت از ظرفیت های قانون اساسی برای اعتراض نسبت به روند بررسی صلاحیت کاندیداها، تصریح کرد: زمان این حرف‌ها گذشته است و امروز باید به این فکر کنیم که انتخابات دوم اسفند هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. البته گله هایی وجود دارد که باید پس از انتخابات به صورت جدی به آنها پرداخته شود، شاید به یکسری راهکار هایی هم دست یافتیم.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص نامه منتشر شده از سوی یکی از متهمان محیط زیستی و ادعای او مبنی بر برخوردهای خلاف عرف با او در روند بازجویی گفت: این نامه را ندیده ام و در جریان آن قرار ندارم اما این موضوع را روز یکشنبه حتما در جلسه دولت مطرح می‌کنیم و اگر نیاز باشد افرادی را مامور می‌کنیم تا با قوه قضائیه گفت ‌وگو کنند./1350/

ارسال نظرات