۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۴۰۳۹۹
واعظی درحاشیه جلسه دولت:

مشارکت بالا در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

مشارکت بالا در انتخابات توطئه دشمنان را خنثی می‌کند
رییس دفتر رییس جمهور گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات هم باعث تقویت انسجام و وحدت داخلی خواهد بود و هم اینکه مجلس با قوت بیشتری کار خود را شروع می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور دیروز به آقای نوبخت دستور دادند مقدماتی فراهم کند تا آن دسته از کارمندانی که حقوق شان افزایش نداشته بر اساس آن چیزی که برخی از دستگاهها از صرفه جویی خودشان استفاده کردند، آنها هم بتوانند از این حقوق بالاتر برخوردار شوند که این اتفاق ،تحول خیلی خوبی برای بخش قابل توجهی از کارمندان دولت خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: انتخابات دوم اسفند از نظر دولت، از نظر نظام، از نظر جایگاه بین المللی و منطقه ای بسیار با اهمیت است. هر چقدر مشارکت مردم بیشتر باشد، توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی خنثی خواهد شد.

 واعظی خاطرنشان کرد: انتخابات دوم اسفند با حضور گسترده مردم می تواند بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشورمان وجود دارد را برطرف کند . دلیل آن هم این است که ما حضور خوبی را هم در تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی داشتیم و هم در ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده مردم بودیم مخصوصا در شهرهایی که برف و باران بود مردم حضور باشکوهی داشتند و این علامت خیلی خوبی است و بسیار امیدوارم که دوم اسفند هم یک مشارکت بسیار خوبی در سراسر کشور شاهد باشیم.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: حضور باشکوه مردم در انتخابات هم باعث تقویت انسجام و وحدت داخلی خواهد بود و هم اینکه مجلس با قوت بیشتری کار خود را شروع می کند. از طرف دیگر در شرایطی که آمریکایی ها برای کاهش حضور مردم در انتخابات تلاش می کنند ، حضور پرشور مردم بهترین پاسخ هم به آمریکا و هم به رژیم صهیونیستی است.

واعظی تاکید کرد: مردم ممکن است از برخی مسائل گلایه هایی داشته باشند ولی اینها گلایه های درون خانوادگی است و ربطی به دشمن ندارد و دوم اسفند مردم با حضور در انتخابات دشمن را مایوس خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مردم ایران هرگز در ۴۱ سال گذشته اجازه نداده اند که کشورهای خارجی در امور داخلی شان دخالت کنند و از طرف دیگر قطعا به گونه ای عمل می کنند که جلوی بهره برداری آنها را بگیرند.

واعظی گفت: بالاخره هم در تهران و هم در جاهایی دیگر فهرست هایی هست و افرادی هستند که مردم می توانند آنها را انتخاب کنند لذا امیدوارم روز جمعه با حضور گسترده مردم یک روز بسیار باشکوهی باشد.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده که شورای عالی امنیت ملی باید درباره آمارهای آبان ماه توضیح دهد گفت: به هر حال پزشکی قانونی که باید آمار را داشته باشد و دارد ولی این را که گفتند، ما دیروز از شورای امنیت استعلام کردیم که آیا چنین چیزی مصوبه هست؟ هر چه مصوبه هست همان کار را خواهیم کرد یعنی همانطور که آقای رئیس جمهور گفتند.

 واعظی افزود: خوب است این آمار منتشر شود تا معلوم شود عددهایی که بیخود مطرح می کنند ،اصلا عدد درستی نیست و آمار خیلی پایینی است ولی چون ما اذن نداریم باید همان دستگاهی که ذیربط است، اعلام کند. وقتی که اعلام شد دقیقا معلوم خواهد شد که چند نفر از نیروهای بسیج بودند چند نفر از مردم عادی و عابر بودند که اصلا ربطی به این اعتراضات نداشتند حتی اینکه چند نفر زن و بچه بودند، روشن می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای دولت در زمینه "اف.ای.تی.اف" و اینکه آیا پذیرفتن شرایط گروه ویژه اقدام مالی راه را برای فشار بیشتر برای ایران هموار نمی کند، تاکید کرد: تقریبا غیر از دو سه کشور، همه کشورهای دنیا با اف.ای.تی.اف کار می کنند و اگر این حرف شما حرف درستی باشد معنی آن این است که همه کشورهای دنیا برای خودشان فشار و محدودیت ایجاد کردند که به نظر من اینگونه نیست.

 واعظی با بیان اینکه هر مقررات بین المللی یک مزیت هایی دارد و ممکن است محدودیت های کوچکی هم داشته باشد، گفت: این در رابطه با همه بخش ها است و این اولین بار نیست چرا که در سالهای طولانی قبل و بعد از انقلاب همواره با کنوانسیون های بین المللی کار کردیم و این مشکل خاصی نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه بدلیل تحریم ها محدودیت هایی برای روابط بانکی داریم و ممکن است اف.ای.تی.اف خودش را به دلیل این فشارها نشان ندهد، تصریح کرد: ولی بعد از اینکه این تحریم ها برداشته شد، خود این موضوع یک نوع تحریم است و هر کسی که محدودیت به وجود می آورد خودش هم باید این مسوولیت فشاری که روی مسائل بانکی و اقتصاد ایران می آید را بپذیرد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روابط ایران و ترکیه چه تاثیری بر روی مسائل بین ترکیه و سوریه دارد، گفت: روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید همواره روابط خوبی باشد و اشتراکات بین دو کشور خیلی بیشتر از بخش هایی هست که یک مقدار با هم اختلاف نظر دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: مساله سوریه چیز جدیدی نیست و در این چند سال گذشته بین ایران و ترکیه اختلاف نظراتی وجود داشت و همواره ترک ها به نوعی می گفتند که آقای بشار اسد باید برود و ما می گفتیم الان در این شرایط اگر برود مثل لیبی و بدتر می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: راجع به برخی از مسائل دیگر هم اختلاف نظر بوده ولی اصولی بین ترکیه، روسیه و ایران در روند آستانه وجود داشته است که سه کشور با هم کارهای بزرگی کردند و در سطح سران هم جلساتی هست که جلسه بعدی آن در آینده در تهران خواهد بود.

واعظی با بیان اینکه بعد از عید آقای اردوغان به همراه تعداد زیادی از اعضای کابینه خود به ایران سفر می کنند تا شورای عالی مشترک و یا شورای راهبردی بین دو کشور راجع به مسائل اقتصادی و سیاسی تشکیل شود، ادامه داد: این طور اختلاف نظرها در سطوح وزرای خارجه و هم در سطوح دیگر قابل حل است./1350/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
اقایون مسول نمایندگان آینده مجلس اول خدارادرنظربگیرید کاری نکنید که درقیامت شرمنده بشید،صادق باشید بامردم فقط فقط بفکرمردم باشیدنه جناح یا رفیق شرکت سهامی تان،؟هرکس مثل حاج قاسم باشدمن بهش رای میدم ،وصیت نامه ش دیدیدچه نوشته بود؛دغدغه چی روداشت؟
0
0