۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۴۰۵۰۸

خواسته خانواده شهدا در روز‌های منتهی به انتخابات چیست؟

خواسته خانواده شهدا در روز‌های منتهی به انتخابات چیست؟
همسران شهدا عزیزترین فرد زندگی خود را در راه نظام و اسلام دادند و امروز نوبت به ماست که با انتخاب افراد اصلح دِین خود را به آنان ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، شهدا یکی از پایه‌های اصلی انقلاب هستند، انقلابی که چه در ابتدای تولد و چه در راه قد‌کشیدن خون‌های زیادی به خود دید، خون‌هایی از انسان‌های بزرگ که پای درخت انقلاب ریخته شد تا قد بکشد و برگ بدهد و در سایه خود امنیت را برای فرزندان ما بگستراند.

کسانی که به جای ماندن در کنار خانواده خود راهی شدند تا خانواده‌هایی را در زیر این سایه درخت تنومند به آسایش و آرامش بنشانند. آنان به وظیفه خود چه خوب عمل نمودند. چه آن‌هایی که در ابتدا پای نهال ماندند و چه آن‌هایی که در ادامه راه از آفات و دشمنی‌ها آن را هرس کردند.

این درخت به دست من و شما رسید تا حفظش کنیم و چه وظیفه سنگینی برعهده ما گذاشته شد. بار سنگین را زمانی می‌توان کامل درک کرد که وقتی به اطراف نگاه می‌کنیم همسر و فرزندان شهدا را کنار خود ببینیم.

شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و این روز‌ها شهدای مدافعان حرم و امنیت نظام از جمله شهدایی هستند که برای شاخ و برگ‌های درخت انقلاب جان‌ها فدا کرده و جگرگوشه‌های خود را به ادامه دهنده‌های راه دادند.

و، اما این روز‌ها حرف این اهل خانه شهدا چیست؟ آنان که همه‌کس خود را برای ما و راحتی روح و روان ما دادند از ما چا انتظاراتی دارند؟ بهتر است بشنویم از زبان خودشان که چه صبورانه و با وقار از ما انتظاراتشان را طلب می‌کنند.

اگر صحنه را خالی کنیم دشمن آن را پر می‌کند

اعظم رنجبر، همسر شهید مسلم خیزاب از شهدای مدافع حرم اصفهان، درخصوص حضور در انتخابات اظهار داشت: شهید خیزاب همیشه به برگزاری پرشور انتخابات تاکید داشت و می‌گفت که اگر ما صحنه را خالی کنیم دشمن صحنه را پر می‌کند، پس این ما هستیم که برای کشور خود تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: شهید خیزاب همیشه با تحقیق بسیار از کسانی که قبولشان داشت مثل آیت الله مهدوی تصمیم می‌گرفت و برای انتخابات مجلس و خبرگان و ریاست جمهور نگاهش به مقام معظم رهبری بود که از صحبت‌های آقا چه برداشتی می‌شود کرد و به چه‌کسی می‌توان رای داد.

همسر شهید خیزاب بیان کرد: وی صبح زود برای رای دادن آماده می‌شد و می‌گفت شاید عمرمان تا آخر وقت نباشد و این یک تکلیف است.

وی گفت: ایشان سریع رای خود را داخل صندوق نمی‌انداختند، مدتی می‌ماندند و برای محمد مهدی توضیح می‌داد و سپس رای خود را به محمدمهدی می‌داد تا او در داخل صندوق بیاندازد.

همسر شهید خیزاب تصریح کرد: شهید دفترچه کوچکی همراه خود داشت و به محمد مهدی هم می‌گفت شما هم اینجا را انگشت بزن، به این معنی که او هم در انتخابات شرکت کرده است. محمد مهدی بسیار خوشحال بود به همه می‌گفت: «من برای انتخابات رفتم، مگه نه پدر» و انگشتش را تا شب به همه نشان می‌داد.

ملاک انتخاب، میزان ارادت به رهبری

مرضیه کیانی، همسر شهید یونس امیری، از شهدای حادثه تروریستی در محور خاش- زاهدان درخصوص انتخاب اصلح اظهار داشت: من کسانی را برای رای دادن انتخاب می‌کنم که دوستدار مقام معظم رهبری باشند. ملاک انتخاب من میزان ارادت به، ولی فقیه است.

وی افزود: از مردم می‌خواهم که چشمان خود را باز کنند و خوب را از بد تشخیص بدهند. کسی خوب است که پشت رهبری باشد //چون گوش رهبر‌مان به دهان امام زمان (عج) است پس دستوراتشان هم دستورات آقا امام زمان (عج) است. ببینیم چه کسی بیشتر سمت رهبر است. //

همسر شهید امیری بیان کرد: به خاطر این نظام و امنیت و آزادی موجود خون‌ها ریخته شده، زن‌هایی بی‌همسر شدند و فرزندانی بی‌پدر شدند.

وی تصریح کرد: به خاطر حفظ این نظام باید همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند و رای بدهند. اگر بخواهیم کنار بکشند افرادی روی کار می‌آیند که نالایق هستند پس اگر مردم با رای دادن خودشان فردی را انتخاب کنند که واقعا صلاح مردم و مملکت را می‌خواهد، کمک بزرگی به نگه داشتن این نظام می‌کنند.

ما مدیون شهدا هستیم

نفیسه شکل‌آبادی همسر شهید مرتضی فاضل از دیگر شهدای امنیت نظام در خصوص انتخابات اظهار داشت: درست است که شرایط زندگی سخت هست، اما باید خدا را شکر کنیم که امنیت داریم.

وی افزود: از زمان رفتن شهید من و یادگاران شهید فاضل در این کشور تنها زندگی می‌کنیم و در این مدت من این امنیت را کامل حس کردم و فکر می‌کنم این امنیت حاکم در ایران و به همه چیز می‌ارزد.

همسر شهید فاضل بیان کرد: اگر شرایط کمی سخت است، ولی وقتی به کشور‌های اطراف خودمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که شرایط بسیار مطلوب‌تر است و ما در ایران امنیت داریم.

وی گفت: برای اینکه خون شهیدانمان پایمال نشود باید به پای صندوق‌های رای برویم، چون ما همه مدیون شهدا هستیم. چه من و چه بقیه مردم، همه مدیون شهدا هستیم و برای خون‌های زیادی که به خصوص در اصفهان ریخته شده باید به پای صندوق‌های رای برویم و آن تکلیفی که برگردن ما هست را انجام دهیم./1360/

منبع: تسنیم

ارسال نظرات