۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۴۰۵۳۱
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

مردم، رکن اصلی و اساسی حکومت اسلامی هستند

مردم، رکن اصلی و اساسی حکومت اسلامی هستند
دانشور با بیان این که مردم، رکن اصلی و اساسی حکومت اسلامی هستند، گفت: اسلامی شدن حقیقی انقلاب به انتخابات وابسته است.

یوسف دانشور نیلو عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اساسا نظام اسلامی حاصل یک تغییر مسیری بود که کل مردم ایران در زندگی خود ایجاد کردند.

وی افزود: در حقیقت این مردم بودند که خواستند از زیر سلطه طاغوت و یک نظام طاغوتی خارج شده و یک جامعه اسلامی با یک حاکمیت اسلامی را بنا کنند، هرچند رهبری حضرت امام(ره) عنصر بسیار تعیین کننده ای بود و ایشان راهنمای ملت بود ولی ماهیت انقلاب اسلامی رویگردانی خود مردم از یک طور زندگی بود که طاغوت تعیین کننده عناصر و مؤلفه های آن بود.

دکتر دانشور در ادامه با تأکید بر این که انقلاب اسلامی موجب روی آوردن خود مردم به سوی یک زندگی شد که تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) مؤلفه ها و جهت آن قرار دارد، گفت: طبیعی است وقتی انقلاب یک چنین ماهیت و هویتی داشته مردم همچنان تعیین کننده هستند و حتی شاید تعبیر پشتوانه یک تعبیر کاملی نباشد بلکه خود آنها کل داستان انقلاب را ساختند و انشاءالله می‌ خواهند آن را به دست حضرت ولی عصر(عج) برسانند.

وی یادآور شد: حضور مردم در انتخابات کلا عبارت است از یک عمل و اقدام و هویت کاملا اسلامی برای این که جامعه به سوی هرچه اسلامی تر شدن حرکت کند و انتخابات در واقع ارتباط پیدا می‌ کند با قدرت تعیین کنندگی که مردم در تشکیل یکی از مؤلفه ها و ارکان حکومت دارند که عبارت از قوه مقننه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر شأن تقنینی، شأن نظارت بر قوه مجریه را هم دارد، بنابراین مردمی که قرار است با ذهنیت اسلامی و آرمان خواهی اسلامی به سوی تأسیس یک جامعه به واقع اسلامی حرکت کنند قطعا برای آنها مهم است که از این فرصت استفاده کنند و تلاش کنند که این رکن حاکمیت جامعه را به بهترین نحو شکل بدهند.

وی با تأکید بر این که مردم در چارچوب آرمان خواهی دینی و نگاه دینی این وظیفه را در خود احساس می‌ کنند که به میدان بیایند و امر انتخابات را انجام بدهند، گفت: بی شک تشکیل مجلس خوب و مجلسی که از عهده وظایف خود بربیاید به دست همین مردم است که انشاءالله در روز آینده این حضور را خواهیم دید./1330/ج

ارسال نظرات