۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۴۰۶۷۰
حماسه ای دیگر؛

شور انتخاباتی در آذربایجان شرقی

شور انتخاباتی در آذربایجان شرقی
امروز ۲ اسفندماه روز وعده دیدار برای آفرینش حماسه دیگر مردم بزرگ ایران است که از ابتدای آغاز انتخابات با تجمع پرشور در شعب اخذ رای سهم خود از کشور را نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، امروز 2 اسفندماه روز وعده دیدار برای آفرینش حماسه دیگر مردم بزرگ ایران است که از ابتدای آغاز انتخابات با تجمع پرشور در شعب اخذ رای سهم خود از کشور را نشان داده‌اند.

ایران من، چقدر نوشتن از تو سخت است. قلم از لغزش باز می‌ایستد و قلب با تپشی بی‌امان از آرام تپیدن نافرمانی می‌کند.

انگار می‌داند که برای بودنت و ماندگاری نامت چه جان‌ها فدا شده است و هنوز نیز می‌شود. اینجا جان تحفه‌ای ناچیزست برای پاسداشت ذره ذره خاکت.

اینجا برای نگاهبانی از تو، خطر کردن عین نوش است. در دیروزی نچندان دور، مردی از جنس خورشید، فرمان قیام علیه طاغوت زمانه را صادر کرد و آن روز مردان و زنان این سرزمین رخت فولادین بر تن اراده‌هایشان کردند و با تمام نداشته‌هایشان به قلب طاغوت تاختند. آری ما آزموده این راهیم.

همان راهی که شهدایمان امتحان‌های سختشان را در فکه و مجنون با نمراتی بالا دادند. جان چه ارزشی دارد، برای همیشه سرافراز ماندن تو.

بارها و بارها و صدها و هزاران بار دیگر نیز آزمودیم اراده‌هایمان را و هر بار در سایه بزرگمردی از تبار نور، با سرافرازی بیرون آمدیم از امتحانات سخت و طاقت‌فرسا.

امروز نیز عرصه، عرصه آزمون است و میدان، مردان و زنان پولادین این سرزمین را فرا می‌خواند برای اهتزاز نام زیبایت تا همیشه تاریخ، بر بلندای مام وطن.

امروز من، تو و ما قرار است، دست در دست هم دهیم و زنجیری شویم به بزرگی تمام مرزهای آبی و خاکی وطنم. امروز این زنجیره انسانی حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد. حرف‌هایی برای ماندن ،حرف‌هایی برای بالندگی، رشد و شکوفایی هرچه بیشترت ای ایران پر گهر.

آری امروز من، تو و ما قرار است دست در دست هم دهیم و زنجیری شویم به بزرگی تمام مرزهای آبی و خاکی وطنم. امروز این زنجیره انسانی حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد.حرف‌هایی برای ماندن،حرف‌های برای بالندگی، رشد و شکوفایی هرچه بیشترت ای ایران پر گهر.


ماراتن 300 نفر برای رسیدن به 19 کرسی سبز بهارستان

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از آغاز رای گیری در 3 هزار و 53 شعبه در استان خبر داد و گفت: در استان 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

علیار راستگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه 62 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر به برای اولین بار واجد شرایط رای دادن می شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز یک میلیون و 379 هزار و 770 نفر واجد شرایط رای دادن بوده و که در مجموع 51 درصد از این تعداد آقایان بوده و مابقی بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، آمار رأی‌اولی‌ها در انتخابات دوم اسفند امسال را ۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر اعلام کرد و گفت: 3 هزار و 53 شعبه اخذ رای در استان داریم و یک شعبه برای کسب رای اقلیت های مذهبی استان در تبریز مشخص شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز 800 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد 683 شعبه در شهر تبریز مستقر هستند.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات