۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۰۸۱۱
امام‌جمعه رشت:

کاندیداها از فردا رفیق هم باشند و به داد مردم برسند

کاندیداها از فردا رفیق هم باشند و به داد مردم برسند
امام‌جمعه رشت خطاب به رقبای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از شنبه بعد تمام کاندیداها باید کینه‌ها را کنار گذاشته و به درد مردم برسند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به دیدار رهبری معظم نظام با مداحان و نقش آنان در جامعه اظهار کرد: مداحان در فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش بسیار مهمی داشته، لذا شایسته است مداحان با استفاده از اشعار معنادار مردم را به سمت مسائل دینی انقلابی هدایت کنند.

وی از لزوم استفاده از اشعار مداحی معنادار در حوزه تشکیل خانواده و فرزندآوری، خبر داد و افزود: مداحان باید روحیه تاب‌آوری، مقاومت و حماسی مردم را بیان کرده تا دنیا با ویژگی منحصربه‌فرد ملت ایران آشنا شوند.

خطیب جمعه رشت سردمداران آمریکا را شمرهای زمانه دانست و افزود: سردمداران آمریکایی قابل گفت‌وگو نیستند و گفتمان با آمریکا پذیرفتنی نیست و نخواهد بود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم قدرشناس ایران اسلامی در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: با توجه به حضور ۳۰ میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید والامقام، همچنان برخی‌ها به دنبال گفتمان با آمریکا و اروپا هستند، می‌گویند اگر شما برگردید ما هم برمی‌گردیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حضور مردم سربلند ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: باید مراقب بود تا انسان‌هایی به مجلس بروند که ترسو نباشند، مردم باید به افراد شجاع رأی داده تا آنان در برابر تهاجمات دشمن و فشارهای آنان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی مردم ایران اسلامی را مردمی بصیر و آگاه دانست و افزود: مردم ایران اسلامی با مقاومت به این جایگاه رسیده‌اند، نه با گفتمان، ازاین‌رو، جنایت ترامپ کذایی، فراموش شدن نبوده و آن‌ها باید بدانند که با قطعه‌قطعه کردن حاج قاسم، خود را پاره‌ پاره کردند.

وی خطاب به رقبای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از شنبه بعد تمام کاندیداها باید فضای رفاقتی ایجاد کرده و کینه‌ها را کنار گذاشته و به درد مردم برسند.

امام‌جمعه رشت تورم ۳۰ درصدی در فضای اقتصادی کشور را فاجعه‌بار دانست و افزود: این تورم یعنی افزایش نرخ اقلام موردنیاز مردم که بخشی از این مشکلات مربوط به ضعف نظارتی و بخش نیز مربوط به تحریم‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر لزوم تلاش مجدانه مسؤولین برای رفع گرانی‌ها خطاب به آن‌ها گفت: مسئولان کرایه‌های حمل‌ونقل را رصد کرده و آن‌ها را کنترل کنند. چراکه برخی‌ها در ایام بحران برف، کرایه را ده برابر کرده و بی انصافانه با مردم برخورد کردند.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از اینکه برخی‌ها در هر شرایطی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، بیان کرد: خدا می‌داند که این افراد چه‌کارها که نمی‌کنند؟! البته این‌گونه افراد انگشت‌شمارند اما هستند کسانی که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

وی با اشاره به راهکارهای تربیت و هدایت افراد از نگاه اسلام، اظهار کرد: قران کتاب تربیت انسان‌هاست و بیان حوادث تاریخ یک ابزاری برای تربیت و هدایت بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم نیزحوادث گوناگون را برای پیامبر (ص) بیان کرده است، گفت: والدین، مربیان و معلمان در تربیت جامعه هدفِ خود، می‌توانند از شیوه بیان حوادث، تاریخ و قصه‌گویی بهره ببرند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر نقش کودکان و قرار گرفتن در مسؤولیت‌های مختلف اجتماعی خاطرنشان کرد: دقت در تربیت کودکان با اصول تربیتی، به‌ویژه در سنین پایین بسیار مهم و اثربخش است.

منبع: فارس
ارسال نظرات