۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۴۰۹۵۶
یادداشت؛

ثمره تجربه

ثمره تجربه
دیروز ملت شریف و ستودنی ایران یک بار دیگر پرشور و با انگیزه پای صندوق‌های رای رفتند تا با انتخابی درست زمینه ساز تحول در کشور شوند. این حضور به رغم کاستی‌ها و گلایه‌های فراوان ناشی از سوءمدیریت‌ها و همچنین تبلیغات منفی و انگیزه کش دشمنان ارزشی مضاعف دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:

تجربه، سرمایه گران بهایی است که گاهی بسیار گران هم به دست می آید.انسان ها و جوامعی که قدر تجربیاتشان را ندانند پیشرفت نمی کنند و سرمایه های مادی و معنوی شان را هدر می دهند.
جناب سعدی در باب اهمیت تجربه چنین سروده است:
مرد خردمند  هنر  پیشه  را
عمر دو بایست در این روزگار

تا بیکی تجربه  آموختن
در دگری تجربه بردن بکار
و چون هر انسانی یک عمر بیشتر ندارد پس باید قدر تجربیاتش را بیشتر بداند تا به قول فخر گرگانی، از سوراخی دوبار گزیده نشود.

هر آنکاهی که باشد مرد هوشیار
زسوراخی دوبارش کی گزد مار

یکی از میوه ها و ثمرات پرقیمت تجربه، مطابق حدیثی از امام علی(ع) که دیروز زینت بخش حسینیه امام خمینی(ره) بود، "انتخاب خوب است."
《ًثَمرهُ التَّجربَه حُسنُ الاِختیار》
دیروز ملت شریف و ستودنی ایران یک بار دیگر پرشور و با انگیزه پای صندوق های رای رفتند تا با انتخابی درست زمینه ساز تحول در کشور شوند.

این حضور به رغم کاستی ها و گلایه های فراوان ناشی از  سوءمدیریت ها و همچنین تبلیغات منفی و انگیزه کش دشمنان ارزشی مضاعف دارد.

حضور و مشارکتی بیاد ماندنی که بسیار با ارزش است و آثار وضعی خود را در ارتقاء امنیت و آبروی نظام خواهد داشت.

هر چند قدری زمان لازم است تا مجلس یازدهم تشکیل و معلوم شود ملت ایران از این ثمره چقدر بهره برده است اما با اعلام نتایج که چندان هم طول نمی کشد نشانه های این حسن انتخاب آشکار خواهد شد.

امید اینکه تجاربی که از انتخاب های گذشته به دست آمده چراغ راهی بوده باشد برای آگاهی و بصیرت بیشتر و نهایتا" انتخابی خوب. 

انتخابی که مجلسی قوی را نوید بدهد و گامی باشد برای حرکت به سوی ایرانی قویتر.

/1360/

منبع: صبح نو
ارسال نظرات