۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۴۱۰۳۳
مدیر حوزه علمیه شهداد:

عملی کردن اندیشه های امام و رهبری تنها راه نجات از سکولار شدن حوزه است

عملی کردن اندیشه های امام و رهبری تنها راه نجات از سکولار شدن حوزه است
حجت الاسلام بذرکار گفت: نشر اندیشه های امام و رهبری وظیفه طلاب است و تنها راه نجات از سکولار شدن حوزه های علمیه عملی کردن اندیشه‌های امام و رهبری است.
حجت الاسلام مهدی بذکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که نشر اندیشه های امام و رهبری وظیفه طلاب است، گفت: تنها راه نجات از سکولار شدن طلاب در جامعه، عملی کردن اندیشه‌های امام و رهبری در زندگی است.

وی افزود: روند حرکتی روحانیت باید مطابق با منشور روحانیت باشد و تمام طلاب سعی کنند کتاب منشور روحانیت را مطالعه کرده تا بتوانند وظیفه خود را در دنیا به خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه بوده، خاطرنشان کرد: طلاب در کنار درس، تبلیغ دین خدا را فراموش نکنند، زیرا یاد دادن معارف اهل بیت به مردم از وظایف مهم حوزه علمیه شمرده می‌شود.

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که دین عین سیاست است، ابراز داشت: دین اسلام در تمام مراحل زندگی برای انسان‌ها برنامه داد و طلاب باید از کتب شیعه مراحل زندگی خوب را به مردم یاد دهند.

وی اظهار داشت: انقلاب در کشور ایران انفجار نور بود و انقلاب اسلامی سبب شد که دنیا نور اسلام را یک بار دیگر به خود ببیند و طلاب باید بدانند اگر دشمنان بتوانند ضربه‌ای به نظام وارد کنند، جبران کرد آن سخت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه شهداد با بیان این که حوزه علمیه قم مجمع تشیع و انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: دشمنان اسلام به دنبال از بین بردن اسلام ناب محمدی هستند و حوزه‌های علمیه باید با روشنگری مردم را از شبهات دشمنان دور کنند.
 
وی با توجه به این که صدور منشور امام برای علما و طلاب از ضروریات شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه پاسخگوی مسائل دینی و اعتقادی جامعه محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام بذرکار تصریح کرد: یادگیری زبان‌های عربی و انگلیسی یکی دیگر از وظایف طلاب برای نشر معارف اهل بیت به جهان، شمرده می‌شود و طلاب سعی کنند در کنار خوب درس خواندن، دیگر زبان‌ها را یاد بگیرند.

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به مشکلات مالی در حوزه‌های علمیه گفت: مشکلات مالی موجود در حوزه‌های علمیه سبب شده که طلاب و مراکز مدیریت نتوانند فعالیت های خود را به خوبی انجام دهند.
 
وی با اشاره به این که امروز توقع از حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: حوزه باید با توجه به گسترش نیاز‌ها و توقعات جامعه، همواره خود را به روز کند تا بتواند به نیاز‌های روز جامعه پاسخ دهد./۱۳۸۰//310/خ
ارسال نظرات