۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۶۴۱۱۶۰
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

منشور روحانیت یک استراتژی مهم برای تحول در حوزه است

منشور روحانیت یک استراتژی مهم برای تحول در حوزه است
حجت الاسلام احمدی، منشور روحانیت را یک استراتژی مهم برای تحول در حوزه دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از کارکرد‌های این منشور آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ از سوی امام راحل استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‌‏‌های علمیه در قالب منشور روحانیت بیان شد، گفت: در واقع منشور روحانیت اسلام ناب محمدی را به تمام مردم ایران معرفی می‌کند.

وی با تشریح مهمترین قسمت‌های منشور روحانیت خاطرنشان کرد: چکیده منشور روحانیت در این خلاصه می‌شود که اگر روحانیون و علما نبودند، اسلامی نیز وجود نداشت.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه در منشور روحانیت، امام راحل روحانی واقعی را مخالف سرمایه دار زالوصفت می‌داند، ابراز کرد: نباید به بهانه برخی ضعف‌ها کلیت روحانیت را نفی کنیم و زیر سؤال ببریم چراکه این امر با منشور روحانیت کاملا در تضاد است.

وی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) به روحانیت بسیار عالی و مطلوب است، ابراز کرد: منشور روحانیت به هیچ عنوان نباید به فراموشی سپرده شود چرا که مختص یک زمان خاص نیست؛ این منشور امروز نیز بهترین مانیفست برای حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، منشور روحانیت را یک استراتژی مهم برای تحول در حوزه دانست و افزود: متأسفانه بسیاری از کارکرد‌های این منشور آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است که باید برای احیای آن وارد میدان عمل شویم و در این بین حوزه‌های علمیه نقش اساسی دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید جریان شناسی روحانیت راه انداخته شود و این از ضرورت‌ها است، تصریح کرد: باید جریان‌های اصیل حوزه را از جریان متحجر و اسلام امریکایی تمییز دهیم چراکه به عقیده امام جریان غالب حوزه علمای انقلابی هستند./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
خداوند ان شاء الله مردم ما را به سلامت، عزت برساند، به مقاصد خودشان، که آن مقصد، مقصد اسلام است
0
0