۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۴۱۱۹۷
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

امام خمینی در منشور روحانیت به دنبال برملا کردن چهره متحجرین است

امام خمینی در منشور روحانیت به دنبال برملا کردن چهره متحجرین است
حجت الاسلام ایرانی یکی از محورهای اساسی منشور روحانیت را هشدار نسبت به متحجرین دانست و گفت: امام خمینی در منشور روحانیت به دنبال برملا کردن چهره متحجرین است.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه منشور روحانیت که در سوم اسفند 67 توسط امام خمینی خطاب به روحانیون صادر شد چراغ راه حوزه های علمیه است، گفت: امام خمینی در منشور روحانیت چارچوب کلی را برای حرکت صحیح و درست حوزه های علمیه و طلاب را ترسیم کرده اند.

حجت الاسلام ایرانی منشور روحانیت را از مطالبات و دغدغه های امام خمینی نسبت به حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: یکی از محور هایی که امام خمینی در پیام منشور روحانیت به آن اشاره می کنند جایگاه علمی حوزه علمیه است که روحانیت با تکیه بر آن نقش بی نظیری را در ترویج احکام دینی ایفا کرده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: امام خمینی در منشور روحانیت به نقش علمای بزرگ در معادلات اجتماعی در برهه های زمانی مختلف اشاره کرده است.

وی یکی از محور های اساسی منشور روحانیت را هشدار نسبت به متحجرین دانست و ابراز کرد: امام خمینی در منشور روحانیت به دنبال برملا کردن چهره متحجرین و طرد کردن آن ها است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه امام خمینی بر اجتهاد جواهری با در نظر گرفتن دو عنصر زمان و مکان تاکید دارند، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه همچنان باید در مسیر اجتهاد جواهری قدم بردارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه نظام مدیریتی حوزه علمیه منشور روحانیت را سرلوحه کار خود قرار داده است، تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه در راستای تحقق بخشیدن به مطالبات امام خمینی برنامه ریزی کرده و در حال حرکت است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی نقش محوری حوزه علمیه در رابطه با نظام اسلامی را دفاع تمام قد از اصل نظام دانست و گفت: حوزه مادر نظام است و از جریانات و اشخاص دفاع نمی کند بلکه خدمات بی منت و بی مزد به نظام ارائه می دهد.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه حوزه علمیه در تبیین حقانیت نظام کم کاری نداشته است، عنوان کرد: هیچ نهاد دیگری مانند حوزه علمیه ظرفیت تئوری و عملی برای دفاع از نظام اسلامی را برخوردار نیست با این وجود حوزه علمیه هیچگاه بدهکار نظام اسلامی نبوده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه مؤسسات مختلف حوزوی در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه در سطح ملی و بین المللی حرکت می کنند، اظهار داشت: این موسسات ماموریت خود را پاسخ به شبهات جامعه می دانند و به تبیین و ترویج دین می پردازند.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه با ابزار رسانه خدمات شایسته ای را ارائه می دهد اگرچه نیازهای جامعه فراتر از این خدمات است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه حوزه علمیه بهره خاصی از اعتبارات کشوری ندارد، بیان کرد: خدمات حوزه علمیه به مردم را هیچ نهاد دیگری نمی تواند ارائه دهد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه منشور روحانیت را متبلور کننده چالش های حوزه علمیه دانست و گفت: تفکر انزوا طلبی، تقدس مآبی، دوری از جامعه، غرق شدن در مسائل فردی و دوری از دانش هایی مانند فلسفه و عرفان مانع تحقق تفکرات امام خمینی است.

وی به خطر نفوذ جریان های وابسته در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: جریان های حوزوی وابسته به دشمن مانند تشیع لندنی که گاهی آثار آن ها را در میان طلاب مشاهده می کنیم موانع جدی برای تحقق منشور روحانیت هستند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
خداوند ان شاء الله مردم ما را به سلامت، عزت برساند، به مقاصد خودشان، که آن مقصد، مقصد اسلام است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
باید ساختارهای کهنه شکسته بشه و با مجامع علمی و جهادی جوانان جایگزینشون بکنیم
با کمال احترام به همه بزرگترها
دوستان یا علی بگیم و باید تمام تلاشمون رو بکنیم به همه ثابت کنیم که گره حل مشکلات کشور مدیران جوان انقلابی و جهادیست و بس
هر کس در حد توان خودش این مطلب رو به اطرافیانش برسونه و اونها رو اقناع کنه کفایت میکنه
باید از داستان حضرت داود در سوره بقره و درس بزرگ جوانگرایی در عرصه مدیریت جامعه استفاده کنیم تا بتونیم کادر سازی کنیم برای ظهور

ان شاءالله
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
بسم الله
بنظر می آید که قطار انقلابی گری و گرایش مردم به سمت انقلابیون راه افتاده است؛
بحول و قوه ی الهی بر روی صندلی مجلس ما افرادی نشسته اند که بوی خوش انقلابیگری و پیرو ولایت بودن از آن ها به خوبی فهمیده می شود
اما از شواهد بر می‌آید که می خواهند با تبلیغات کاذب و جنگ هیبریدی مثل یک سوزن بان ریل انحرافی را باز کنند تا این دومینوی به سمت دولت اسلامی شکست بخورد...
قرائن اولیه نشان از این دارد که در این فرصت یکساله تا انتخابات ریاست جمهوری ، بدنبال تطهیر برخی از عاملین بدبختی مردم هستند تا در انتخابات ریاست جمهوری مردم در انتخاب دچار اشتباه شوند و این قطار به سر منزل مقصودش نرسد.
0
0