۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۴۱۱۹۸
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

روحانیت تراز انقلاب هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه است

روحانیت تراز انقلاب هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه است
حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه علمای شیعه مرزبانان اسلام ناب و حافظ دین مردم هستند، گفت: روحانیت طراز انقلاب هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه است.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به کلام امام صادق(ع) مبنی بر اینکه علمای شیعه مرزبانان اسلام ناب و حافظ دین مردم هستند، گفت: مهمترین هم و غم علمای شیعه آن است که شیطان بزرگ و اذنابش بر مردم مسلط نشوند.

وی درباره رسالت ذاتی حوزه های علمیه، ابراز کرد: برای اینکه بدانیم رسالت حوزه های علمیه چیست ابتدا باید بدانیم ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در چه جایگاهی قرار داشت و نظام طاغوت با ارزش های انسانی و دینی مردم چه کرده بود؛ این مساله را می توان با توجه به جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت تبیین کرد.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به اینکه نظام مولود و حوزه مادر نظام است و قطعا هیچ مادری نمی تواند نسبت به فرزندش بی تفاوت باشد، اظهار داشت: تشکیل حکومت الهی و اسلامی آرزوی تمام انبیاء و ائمه اطهار(ع) بوده که در عصر کنونی با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: امام راحل تربیت شده حوزه علمیه بودند ایشان توانستند مردمی را که لحظه لحظه زیر یوق طاغوت دین و ارزشهای الهی و انسانی‌شان بمباران می شد، نجات دهند و آنان را از سیطره طاغوت آزاد کنند.

وی افزود: البته امام خمینی(ره) نه تنها ملت را از حکومت ظالمانه پهلوی بلکه از زیر یوق حکومت های جهانخوار مستکبر جهانی که چشم طمع به کشور داشتند، نجات دادند.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به اینکه روحانیت تراز انقلاب هوشیار، بیدار و همیشه در صحنه است، گفت: علمای تراز اسلام در طول تاریخ همیشه همین رویه را داشتند و در برابر ظلم ها و فریب های حاکمان جور مانند انعقاد قراردادهای ننگین ایستادند و با حضور در صحنه از کیان مسلمانان دفاع کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در جریان تحریم تنباکو مرحوم میرزای شیرازی بود که با صدور فتوا تحریم در برابر استعمار انگلیس خبیث ایستاد و او را به خاک ذلت نشاند. یا امام راحل در مخالفت با قانون کاپیتولاسیون که شامل مصونیت قضایی برای اتباع آمریکایی در خاک ایران می شد به روشن گری پرداختند و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در ایجاد انقلاب اسلامی و ادامه آن انکار ناپذیر است، اظهار داشت: سختی ها و دشواری های‌ بسیاری روحانیت در پیروزی انقلاب اسلام کشید تا نظام اسلامی بنا شد.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز می بینیم روحانیت بیشترین شهدا را در میان اقشار دارند، همین حضور علما در میادین جنگ تنور جنگ را گرم نگاه می داشت و موجب دلگرمی دیگر رزمنده ها می شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت مقتدرانه از کیان مردم و شرف انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه، حکیمانه و پیامبرگونه رهبر انقلاب این سکاندار نظام جمهوری اسلامی در برابر ابرقدرتهای مستکبر ایستاده و دفاع می کند و با صیانت از هویت انقلاب اسلامی در برابر امواج تبلیغات مسموم به مجاهدت مشغول است./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات