۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۴۱۳۳۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت دعا و نیایش در ماه رجب برای رفع بلایا در کشور

ضرورت دعا و نیایش در ماه رجب برای رفع بلایا در کشور
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تبریک حلول ماه رجب، گفت: باید در این روز‌ها که کشورمان با مشکلات و برخی بلایا مواجه است، دعا و نیایش را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هماهنگی کانون‌های مساجد استان در ساری با تبریک حلول ماه رجب بر ضرورت بهره گیری معنوی از فیوضات این ماه با برکت تأکید کرد.
 
وی با بیان این که ماه‌های رجب و شعبان از جایگاه معنوی خاصی برخوردار هستند، افزود: امت اسلامی در این دو ماه با تزکیه نفس و تقویت معنویت، خود را برای ورود به ماه میهمانی خداوند متعال آماده می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که نباید از این لحظه‌های پر فیض معنوی غافل شویم، خاطرنشان کرد: این لحظه‌های معنوی فرصت ارزشمندی برای استغفار و نزدیک شدن به خداوند متعال است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه رجب فرصت معنوی بسیاری برای دعا و نیایش با خداوند متعال است، تصریح کرد: باید در این روز‌ها که کشورمان با مشکلات و برخی بلایا مواجه است، دعا و نیایش را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود انس با کلام الهی در این ماه‌های پرفیض معنوی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مأنوس شدن با قرآن، آثار و برکات معنوی بسیاری را انسان در پی خواهد داشت.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از همه ظرفیت‌ها به منظور تقویت فعالیت‌های و برنامه‌های قرآنی در جامعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید ارزش‌ها و مفاهیم ناب قرآنی بیشتر در جامعه ترویج و نهادینه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که متأسفانه کفار تلاش می‌کنند مردم را از مأنوس شدن با کلام الهی دور کنند، بیان داشت: هر چه به قرآن و مفاهیم ناب آن نزدیک‌تر شویم به طور حتم در برابر خطرات و بلایا محفوظ خواهیم بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن، ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه است، خاطرنشان کرد: استکبار تلاش می‌کند تا قرآن را از صحنه هدایتی و تربیتی کنار بگذارد که کانون‌های مساجد می‌توانند نقش مؤثری در این خصوص ایفا کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی به بستری برای فعالیت دشمنان علیه دین و انقلاب تبدیل شده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در جهت خنثی سازی توطئه دشمن استفاده شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات