۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۱۶۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منشور روحانیت تضمین کننده رشد و تعالی حوزه‌ و روحانیت است

منشور روحانیت تضمین کننده رشد و تعالی حوزه‌ و روحانیت است
حجت الاسلام صادقی به سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل با منشور روحانیت مسیر رشد و تعالی حوزه‌های علمیه و روحانیت را مشخص کردند.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با صدور منشور روحانیت مسیر رشد و تعالی حوزه‌های علمیه و روحانیت را مشخص کردند.
 
وی با بیان این که امام خمینی (ره) در این منشور تاریخی، مسیر حرکت روحانیت و حوزه‌های علمیه را مشخص کردند، افزود: به طور حتم عمل به این منشور مهم، عامل حفظ و تقویت اسلام و انقلاب خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاه به این که انقلاب اسلامی به عنوان میراث گرانقدر حوزه‌های علمیه و جریان روحانیت رسالت مهمی در عمل به رهنمود‌های امام راحل بر عهده دارد، بیان داشت: امام خمینی (ره) در آن منشور تاریخی خود راه حفاظت و حراست از انقلاب را به خوبی تبیین کردند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نهاد روحانیت را حافظ اصلی انقلاب اسلامی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: امروز و در شرایطی که در آن قرار داریم، حوزه‌های علمیه و روحانیت باید با قدرت در همان مسیری که امام راحل مشخص کردند گام بردارند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تلاش‌های روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ موجب حفظ اسلام ناب شده است، بیان داشت: در چهل سال اخیر نیز مجاهدت علما و فقهای دینی انقلاب و نظام اسلامی را در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان محفوظ نگه داشته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت موضوع انقلابی بودن حوزه‌های علمیه و روحانیت اشاره کرد و با بیان این که همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند روحانیت انقلاب پایگاه محکم اسلام در برابر انحراف‌ها و کج روی‌ها است، افزود: در این چهار دهه اخیر نیز روحانیت انقلاب همواره تکیه گاه محرومان بوده و در مسیر حفظ دین و انقلاب مجاهدانه گام برداشته است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت انقلابی در طول دهه‌های اخیر با مجاهدت و تلاش خود، تفکر ناب اسلامی را در جهان گسترش داده است، گفت: امروز نیز که در گام دوم قرار داریم باید با همان گام‌های استوار و تفکر انقلابی در جهت جهانی سازی تفکر اسلام ناب با ایجاد یک تمدن نوین اسلام در جهان تلاش کنیم.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که در طول تاریخ روحانیت و حوزه‌های علمیه، همواره برخی جریان‌های منحرف و همچنین روحانیان منحرف و مقدس نما تلاش کردند تا جریان حوزه و روحانیت را خدشه دار کنند، افزود: امروز روحانیت انقلابی با نشر و گسترش تفکر ناب انقلابی می‌تواند سدی در برابر این جریان‌های متحجر و وابسته قرار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی (ره) طلاب جوان را از مروجان اسلام آمریکایی در جامعه اسلامی بر حذر داشتند، بیان داشت: با عمل به رهنمود‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به طور حتم شاهد نشاط، پویایی و تحول روز افزون حوزه‌های علمیه خواهیم بود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات