۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۴۱۳۶۹
امام‌جمعه بجنورد:

حفاظت و حراست از حق‌الناس مهم‌ترین رویکرد ثبت‌اسناد باشد

حفاظت و حراست از حق‌الناس مهم‌ترین رویکرد ثبت‌اسناد باشد
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه کار ثبت حق‌الناس بوده و باید بسیار دقیق باشد، گفت: باید حفاظت و حراست از حق‌الناس مهم‌ترین رویکرد اداره ثبت‌اسناد و املاک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان، اظهار کرد: کار ثبت‌اسناد بسیار ظریف است؛ ازاین‌رو امیدواریم روند رو به رشد توسعه ثبت سرعت بیشتری بگیرد و شاهد یک مجموعه مدون جهت ارائه خدمت به مردم در کم‌ترین زمان ممکن باشیم و بسیاری از اختلافات کم شود.

وی افزود: اگر کارها در ثبت به‌درستی و نظم و ترتیب انجام شود بدون شک آرامش و امنیت را با خودش برای مردم خواهد آورد؛ ازاین‌رو باید گفت ادارات ثبت‌اسناد برای جامعه امنیت آور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کار ثبت حق‌الناس است و باید بسیار دقیق باشد؛ زیرا ثبت‌اسناد و املاک از ادارات زیربنایی و زیرساختی هر کشوری هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی کارکنان ثبت‌اسناد و املاک را امانت‌داران املاک مردم دانست و با اشاره به رسالت خطیر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: خدماتی که توسط این سازمان ارائه می‌شود در حین تخصصی و متنوع بودن به‌گونه‌ای است که به همه آحاد مردم به‌نوعی ارتباط دارد.

وی با اشاره به آیه 282 سوره بقره در خصوص اهمیت ثبت‌اسناد و املاک مطالبی را ارائه کرد و افزود: خداوند در قرآن هدف و نقشه راه ما را مشخص کرده؛ ازاین‌رو اجرای عدالت و تثبیت مالکیت مشروع نقشه راه ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به راستای کار و اهمیت ادارات ثبت و تشبیه آن با انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ما قولنامه‌ای بود و دفاع مقدس سند رسمی آن شد و 41 سالگی انقلاب آن را تثبیت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص فعالیت‌های ثبت‌اسناد و املاک شد، بر اجرای مناسب قانون کاداستر و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستر تک‌برگی تأکید کرد و آمادگی خود و مجموعه ستاد نماز جمعه استان را در این خصوص اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خواستار حضور مدیران و مسؤولین در دیدارهای چهره به چهره با مردم شد و افزود: این نوع دیدارها در مردم حس اعتمادسازی ایجاد می‌کند.

وی حفظ ابعاد اجتماعی و انسانی در اجرای اسناد رسمی در ادارات اجرا را خواستار شد و با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمت هستند، خدمات ارائه شده از سوی ادارات ثبت‌اسناد و املاک به مردم را مطلوب ارزیابی و نارضایتی از این اداره را بسیار اندک عنوان کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات