۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۴۱۴۲۲
رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی:

بیانیه گام دوم منشور و نیروی محرک برای حرکت و خیزش ملی است

بیانیه گام دوم منشور و نیروی محرک برای حرکت و خیزش ملی است
حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه بیانیه گام دوم منشور و نیروی محرک برای حرکت و خیزش ملی است، گفت: عمل به بیانیه گام دوم سرنوشت جوامع اسلامی را متحول می کند.

حجت الاسلام سید عباس نبوی رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانیه گام دوم را منشور و نیروی محرک برای حرکت و خیزش ملی دانست و گفت: بیانیه گام دوم افق و میدان های وسیع آینده را ترسیم کرده است.

وی افزود: مهمترین مساله در بیانیه گام دوم آن است که ما بتوانیم عزم و حرکت را به یک اجماع گسترده در فضای فکری، مدیریتی و راهبردی تبدیل کنیم و این کار بسیار مهم، سرنوشت ساز و تا حدی دشوار است.

حجت الاسلام نبوی بیان داشت: بر اساس بیانیه گام دوم ما باید بتوانیم ملت و جوامع پیرامونی خودمان مانند عراق، یمن، لبنان، افغانستان و غیره گرفته تا کشورهای جهان اسلام را آهسته آهسته به سوی یک گفتمان مبنایی که همان خیزش جهان اسلام است پیش ببریم.

رییس موسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی ادامه داد: اگر این امر محقق شود جوامع اسلامی از سلطه مستکبران و فشار و وابستگی به غرب نجات یافته و قدرتمند می شوند؛ بنابراین بیانیه گام دوم پایه گذاری، بنیان گذاری و ریشه گذاری است که باید کم‌کم محقق شود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات