۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۴۱۴۴۶
نماینده ولی فقیه در کردستان:

دولت و مجلس برای رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مرزنشینان اقدام کنند

دولت و مجلس برای رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مرزنشینان اقدام کنند
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید نهادهای تصمیم‌گیر نسبت به رفع مشکلات مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مرزنشینان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به استان کردستان، با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی" نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با ابراز خوشحالی از عملکرد مرزبانان در سراسر کشور، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که عزیزانمان در نیروهای مسلح، سربازان واقعی امام زمان(عج) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی گفت: از زحمات سردار شیخی فرمانده سابق مرزبانی استان که انصافاً با ایثار و اخلاص خدمت می‌کرد، تشکر کرده و به فرمانده جدید مرزبانی کردستان نیز خوش‌آمد گفته و امیدوارم در کسوت مرزبانی درخشان باشند.

وی به نقش موثر مرزبانان در امنیت مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: مرزبانان علی‌رغم همه مشکلات در مرزها، با ایثار از مرزها مراقبت کرده و تلاششان دارای اجری عظیم در نزد خداوند است، اما باید امکانات اولیه زندگی برای مرزبانان و خانواده‌های آنان در مرزها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اقدامات مرزبانی در خصوص خدمات و ایجاد شهرک‌های مسکونی سازمانی برای مرزبانان ارزنده بوده اما نیازمند یک تصمیم ملی و جدی است که باید از طریق نمایندگان مجلس و نهادهای تصمیم‌گیرنده پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با یادآوری اینکه دشمن در آن سوی مرزها به فکر ضربه‌زدن به مسائل اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، خاطرنشان کرد: باید نهادهای تصمیم‌گیر نسبت به رفع مشکلات مرزی تلاش کنند، چراکه ظرفیت خوبی در مرزها وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع کشور استفاده کرده تا مشکلات موجود در گام دوم انقلاب مرتفع شود.

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا نیز در این دیدار به تشریح وضعیت مرزهای کشور پرداخت و گفت: هیچ‌گونه موارد امنیتی و ناامنی در مرزها نداریم و روحیه معنویت و ایثار در مرزبانان ایران اسلامی حاکم است.

وی با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران تهدیدات پیرامونی دارد، افزود: مرزبانان اخیراً با گروهک‌های تروریستی در مرزهای جنوب شرق کشور درگیر و در این درگیری مسلحانه دو شهید مرزبان تقدیم انقلاب شد اما به گروهک تروریستی اجازه تعدی و تعرض داده نشد.

فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور خبر داد و اظهار داشت: در 11 ماه گذشته بیش از 85 تن انواع مواد مخدر در مرزها توسط مرزبانان کشف شده که افزایش بیش از 50 درصدی نسبت به کشفیات سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق اظهار کرد: با هدف ذحمایت از تولیدات داخلی، قرارگاه مبارزه با قاچاق و مقابله با مخلان اقتصادی کشور به‌صورت ویژه در دستور کار مرزبانی قرار گرفته و خوشبختانه به توفیقات مطلوبی در این زمینه رسیدیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه باید همه همه نهادها و ارگان‌ها برای تحقق منویات رهبری و تقویت مرزها پای کار بیایند، یادآور شد: «ایجاد شهرک‌های مسکونی و خانه سازمانی» در دستور کار بوده و قطعاً تحقق این خواسته در ارتقای روحیه مرزبانان تأثیرگذار است./1350/د102/ب1

ارسال نظرات