۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۶۲۵

استقبال «تجمع علما» لبنان از آغاز استخراج نفت در این کشور

استقبال «تجمع علما» لبنان از آغاز استخراج نفت در این کشور
تجمع علمای لبنان از خبر استخراج نفت در لبنان استقبال کرد و در ادامه هشدار داد، صندوق بین‌المللی پول در تلاش برای گروگان گرفتن این انرژی است و دولت باید هوشیار باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس‌جمهور لبنان طی نشست خبری اعلام کرد که لبنان امروز (پنجشنبه) شاهد یک روز تاریخی خواهد بود و در این روز رسما به عضویت باشگاه کشورهای تولید کننده نفت در جهان درخواهد آمد.

تجمع علمای مسلمان لبنان از این موضوع استقبال و اعلام کرد: رسیدن کشتی ویژه اکتشاف نفت به سواحل لبنان و آمادگی آن برای شروع کار ظرف ۴۸ ساعت در نجات وضعیت مالی لبنان سهیم خواهد بود اما باید هوشیار باشیم که صندوق بین‌المللی پول سعی دارد این ثروت را قبل از استخراج آن و از طریق تحمیل تصمیم‌ها به دولت لبنان گروگان بگیرد بنابراین انتظار می‌رود که در برابر این بحران بایستیم، نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشیم و قوانین ویژه بارزه با فساد و سرقت وضع شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: منطقه به شکل کلی از بحران و جنگ‌های رو به افزایش در رنج است و تمام این امور بر واقعیت لبنان تأثیر می‌گذارد؛ تهدید رژیم صهیونیستی به تجاوز به لبنان که اخیرا از زبان برخی فرماندهان آن نیز شنیده می‌شود، وجود دارد، بنابراین لبنان باید آمادگی ارتش، ملت و مقاومت خود را حفظ کند تا برای مقابله با هر تجاوز دشمن صهیونیستی حاضر باشد.

تجمع علمای مسلمان ادامه داد، آمریکا به عنوان فرمانده محور شر تلاش می‌کند بر محور مقاومت از جمله لبنان با تحریم‌های اقتصادی و بحران مالی اعمال فشار کند تا گزینه‌های خود را تحمیل نمایند؛ به عنوان مثال می توان به طرح موسوم به «معامله قرن» اشاره کرد که دنبال نابودی مسأله فلسطین است.

در ادامه این بیانیه به تسریع در عملیات استخراج نفت از بلوک نفتی شماره چهار و تأسیس صندوقی مستقل برای واریز درآمده حاصل از این موضوع فراخوانده شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات