۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۴۱۷۲۹
حجت الاسلام رهبر مطرح کرد؛

کشور نیاز به جهاد فرهنگی با هدایت حوزه علمیه دارد

کشور نیاز به جهاد فرهنگی با هدایت حوزه علمیه دارد
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه طلاب باید به تبیین بیانیه گام دوم در کشور بپردازند، گفت: در این عرصه حوزه باید زمان شناس و دشمن شناس باشد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه طلاب و روحانیون در انقلاب اسلامی نقش سازنده داشتند و این انقلاب اسلامی با حرکت مردمی به رهبری روحانیت و حوزه علمیه شکل گرفت، گفت: در رأس نظام مقدس اسلامی امام خمینی و به دنبال ایشان مجتهدین و بزرگان حوزه علمیه بوده اند.

وی در ادامه افزود: امروز نیز ادامه و استمرار انقلاب نیازمند فعالیتهای روحانیون و طلاب در عرصه‌های مختلف از مساجد و منابر تا زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است، تبلیغات مسموم دشمنان در عصر حاضر از طریق رسانه ها و فضای مجازی با ابتدای انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست به همین دلیل نیازمند عملکرد جهادی و مستمر روحانیون و طلاب در عرصه‌های مختلف هستیم.

کشور نیاز به جهاد فرهنگی با هدایت حوزه علمیه دارد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نیاز کشور و انقلاب اسلامی به جهاد فرهنگی با رهبری و مدیریت حوزه علمیه، اظهار کرد: جهت دهی و توجه دهی نسل جوان به ارزش‌های انقلاب اسلامی و رسالت و وظایف اقشار و اصناف مختلف در قبال انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر اهمیت نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تبلیغی پیرامون تبیین و تشریح گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مشکلات مختلفی در کشور دیده می‌شود که ممکن است باعث دلسردی یا ناامیدی مردم شود، اما برای اینکه دل مردم با انقلاب اسلامی و همراه با انقلاب باشد، باید زمان شناس، دشمن شناس و توطئه شناس باشیم و از طریق روشنگری پیرامون حقایق انقلاب اسلامی و دشمنان انقلاب امید و نشاط مردم را محفوظ بداریم.

وی ادامه داد: مخاطب شناسی و توجه به بایستگی‌های تبلیغ در عرصه‌های مختلف از مهمترین مسائلی است که باید روحانیون و طلاب به ان توجه داشته باشند، مساجد سنگرها و پایگاه‌های بسیار مهمی برای روشنگری و تبیین ابعاد مختلف گام دوم انقلاب اسلامی است که مهمترین بخش آن تبعیت از ولی فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علمیه یک نیاز جدی برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما برای سال‌های آینده و چله دوم انقلاب تا زمان ظهور امام زمان(عج) باید برنامه داشته باشیم و مسیر انقلاب و اهداف انقلاب را با قدرت پیش ببریم که استمرار این مسیر تنها راه ما برای تحقق حکومتی مهدوی است.

علما و مراجع پاسخگوی نیازهای به روز جامعه باشند

وی خاطرنشان کرد: علما، مراجع و بزرگان حوزه علمیه باید پا به پای انقلاب اسلامی با توجه به نیازهای جامعه و مردم و زمان پیش بروند و پاسخگوی مسائل مختلفی که پیرامون انقلاب مطرح می‌شوند باشند، در گام دوم انقلاب اسلامی باید یک نگاه جامع و با افق دید جهانی به مسائل مختلف در حوزه علمیه شکل بگیرد.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به ضرورت نقش آفرینی حوزه علمیه در عرصه جهاد فرهنگی به منظور جلوگیری از نفوذ انحرافات فکری در جامعه، تصریح کرد: امروز نیاز مبرم ما این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را بیش از گذشته به جامعه معرفی کنیم و این مسأله باید دغدغه حوزه‌های علمیه باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت تحرک بیشتر حوزه علمیه بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: توجه بیشتری باید در حوزه علمیه به مبانی انقلاب باشد، درس نهج البلاغه که از مهمترین دروس مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید در حوزه جدی گرفته شود، مبانی حکومتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امام علی(ع) در نهج البلاغه وجود دارد و باید توسط حوزه علمیه استخراج شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

هجرت از قم برای تبیین گام دوم انقلاب در کشور

وی با تأکید بر اهمیت توجه به سیره ائمه معصومین(ع) در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: چندین هزار طلبه و روحانی در کشور هستند که وظیفه آنها ارتباط با جامعه و رسیدگی به امور مختلف مردم ضمن تبیین اهداف و مبانی بیانیه گام دوم انقلاب است، مساجد بی روحانی که در کشور هستند در حقیقت فرصت‌های از دست رفته ما برای تبیین بیانیه گام دوم هستند که لازم است حوزه علمیه به این مسأله رسیدگی فوری و جدی داشته باشد.

حجت الاسلام رهبر مهاجرت از شهر مقدس قم را یکی از وظایف روحانیت در عرصه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: نباید اینطور باشد که طلاب به تحصیل علوم و معارف دین در قم بروند و برای همیشه آنجا ساکن شوند، بلکه باید توشه علمی و معنوی خود را در قم فراهم کنند و به شهرهای مختلف سفر کنند و به تبیین معارف اهل بیت(ع) و مبانی بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نباید در محیطی محدود و بسته فعالیت کنند بلکه بنابر فرموده قرآن باید طلاب معارف دین را بیاموزند و به نقاط مختلف هجرت کرده و آن را ترویج دهند که ترویج معارف اسلامی ترویج مبانی گام دوم انقلاب اسلامی است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
هجرت از قم، بدون حمایت معنوی و مادی امکان پذیر نیست
هیچ کدام از کسانی که این سخنان را می گویند، طرحی برای حمایت از معنوی و مادی از طلاب ارائه نمی کنند و فقط به شعار بسنده کرده اند
1
0