۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۷۳۲
حجت الاسلام سالک:

حوزه علمیه پیشتاز تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشد

حوزه علمیه پیشتاز تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه در سرتاسر کشور باید پیشتاز عرصه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در سرتاسر کشور باید پیشتاز عرصه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند، گفت: حوزه‌های علمیه نباید عکس العملی برخورد کنند بلکه باید عمل کنند چرا که توقع از حوزه می‌رود که تبیین‌گر و پیاده ساز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه است که باید جوانگرایی را بر اساس 23 محور و 7 توصیه موجود در بیانیه گام دوم انقلاب با برگزاری جلسات عملیاتی و مهندسی چهره به چهره و با تکیه بر اسناد بالادستی این موضوع را پیگیری کند و پیشنهاداتی در این خصوص به مدیران و مسؤولان کشور ارائه دهد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به ضرورت مستند سازی بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب بر مبنای آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) از سوی حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: حوزه علمیه باید پیشقدم باشد در جذب نسل جوان به ویژه طیف خاکستری در عرصه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و این موضوع برخاسته از سیره نبوی است، ایشان فرمانده لشکر خود را در یک نبرد مهم و بزرگ یک جوان 25 ساله انتخاب می‌کنند و این موضوع باید مد نظر حوزه‌های علمیه و مدیران حوزه علمیه باشد.

استخراج ابعاد مختلف بیانیه گام دوم از دین مبین اسلام توسط حوزه علمیه باید انجام شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: توجه به معنویت رسالت و وظیفه حوزه علمیه است، علاوه بر اینکه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز بر عهده حوزه علمیه است باید مبانی آن از دین مبین اسلام استخراج و به جامعه و عرصه مدیریتی کشور ارائه شود.

وی در ادامه افزود: علما و بزرگان حوزه علمیه قم باید از قم هجرت کرده و وارد شهرها شوند و به تبیین بیانیه گام دوم و عملیاتی کردن آن بپردازند، از قم نمی‌توان این موضوع را در کل کشور پیگیری و محقق کرد، چندین هزار طلبه در قم در حالی حضور دارند که در برخی شهرستان‌های کشور مردم در آگاهی نسبت به احکام اولیه دچار مشکل هستند و به همین دلیل قم نشین بودن نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

حجت الاسلام سالک از با اشاره به هجرت آیت الله مظاهری به اصفهان و ایجاد تحول در حوزه علمیه اصفهان و فضای معنوی و فرهنگی شهر اصفهان، اظهار کرد: هجرت از قم ضرورت دارد، در کل کشور بیش از 70 هزار مسجد وجود دارد که 35 هزار مسجد فاقد امام جماعت هستند و این یعنی از دست دادن یک ظرفیت بسیار مهم که حوزه علمیه باید به آن توجه داشته باشد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات