۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۴۱۷۵۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند، جاهل یا مزدور دشمنان هستند

کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند، جاهل یا مزدور دشمنان هستند
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مسلمانان نباید در دام دشمنان بیفتند؛ کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازند جاهل یا مزدور دشمنان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از علما و اساتید کشور هندوستان اظهارداشت: دشمن سعی و تلاش دارد بین فرق اسلامی، شیعه و سنی اختلاف بیندازد تا ما را از اصل وظیفه‌ای که بر عهده داریم غافل کند. امروز مهم‌ترین وظیفه مسلمین پرهیز از اختلاف و دعواهاست و باید با وحدت و همدلی از دین خدا و ساحت پیامبر(ص) و قرآن کریم دفاع کنیم. مسلمانان باید بیدار باشند و به دام دشمن نیفتند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که امروز مباحث اختلاف‌انگیز بین شیعه و سنی را مطرح می‌کند، یقینا یا جاهل یا مزدور دشمنان اسلام و مسلمین است. یقین بدانید و شک نکنید داعش و امثال آنها از مسلمانان نیستند و مزدور و ساخته و پرداخته دشمنان هستند، در واقع باید بگوییم یک اسلام بدلی درست کردند تا مردم جهان را از اسلام ناب متنفر کنند.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی و اجیر کردن مزدوران حرف‌هایی را از سنی‌ها علیه شیعیان و از شیعیان علیه سنی‌ها پخش می‌کنند تا با اختلاف‌افکنی و تفرقه بین شیعه و سنی به به اهداف خودشان برسند.

وی تأکید کرد: مهم‌تر و واجب‌تر از نماز که ستون دین ماست، این است امروز متوجه دامی که دشمن برای ما پهن کرده‌اند، باشیم. اینکه یک مسلمان نماز بخواند ولی در اردوگاه دشمن و اهداف شیطانی آنها در اسلام بدلی و بی‌محتوا فعالیت کند باید به مسلمان بودن و درجه ایمان او شک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان درادامه با اشاره به جایگاه قرآن در بین مسلمانان گفت: علمای تفسیر زحمات زیادی کشیدند اما امروز کارهای فراوانی در تفسیر قرآن کریم باید انجام شود که وقتی آیات قرآن برای مردم تلاوت می‌شود این حس در همه ایجاد شود که قرآن برای امروز با آنها حرف می‌زند زیرا قرآن تا روز قیامت جریان دارد. ما روایت داریم همانطور که خورشید و ماه هر روز تازه هستند قرآن هم هیچ وقت کهنه نمی‌شود، پس قرآن برای آن روز نبوده و برای تمام زمان‌هاست.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم افزود: کفار تبلیغ و ترویج می‌کردند که به قرآن گوش ندهید و در تبلیغات‌شان می‌گفتند کاری کنید که صدای قرآن به گوش کسی نرسد تا مسلمانان از ایمان و اعتقاد خودشان برگردند. امروز دشمنان اسلام مضمون این آیه قرآن کریم را علیه ما مسلمانان به کار می‌برند و در شرق و غرب عالم، همّ و غمّ آنها این است چراغی که اسلام روشن کرده را خاموش کنند و در این راه برای آنها شیعه و سنی هم فرقی ندارد. بنابراین شیعه و سنی امروز باید برای دفاع از اسلام و قرآن بیدار باشند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در استان گلستان اظهار داشت: یکی از کارهای خوب ما همزمان با انقلاب اسلامی در این استان وحدتی است که بین برادران شیعه و سنی بوجود آمده، این وحدت و همدلی از امتیازات کشورمان مخصوصا استان ما است که شیعه و سنی با صفا و صمیمیت با رعایت خیلی از مسائل و احترام متقابل در کنار هم زندگی می‌کنند. وحدت شیعه و سنی در استان گلستان می‌تواند الگو و نمونه موفقی برای جهان اسلام باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات