۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۱۷۹۰
حجت الاسلام بهتاش:

مومن اهل احتکار و گران فروشی نیست

مومن اهل احتکار و گران فروشی نیست
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن اهل احتکار و گران فروشی نیست، گفت: دستگیری از مردم و رفع نیاز جامعه شاخصه انسان مومن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهتاش استاد حوره علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: انسان موجودی است که می تواند درک متفاوتی از امور داشته باشد.

وی افزود: انسانی که در ایمان و معرفت رشد پیدا می کند برخوردی مسالمت آمیز و خوب با دیگران دارد و هرگز خود را برتر از سایرین نمی داند.

حجت الاسلام بهتاش با اشاره به اینکه انسان با اختیار و اراده‌ای که دارد می تواند مراتب عالیه کمال را طی کند، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید: این کتاب برای کسانی که خود را در معرض شنیدن قرار می دهند تا یاد بگیرند و عمل کنند نازل شده است؛ انسان ها در شنیدن و عمل کردن به آیات الهی متفاوت هستند.

استاد حوره علمیه دعا، عبادت و اطاعت را سه ‌راه ارتباط مخلوق با خالق برشمرد و گفت: انسان به واسطه دعا می تواند حضوری عمیق در محضر خداوند داشته باشد بنابراین دعا می تواند از فضای زبان به سیرت و سپس به باطنی‌ترین حالت انسان سرایت کند.

وی افزود: انسان گاهی به زبان قال با خداوند سخن می گوید در حالی که حال و باطن او هیچ تغییری نمی کند؛ کسی که استعداد باطنی خود را تقویت کرده و می تواند با همه وجود با پروردگار سخن بگوید و به صورت خاص مورد توجه خداوند قرار بگیرد.

حجت الاسلام بهتاش با تاکید بر اینکه انسان برای رسیدن به مراتب والای انسانی باید تلاش کند، عنوان کرد: دعا حال درونی انسان را دگرگون می کند و توصیه شده آدمی در هیچ کاری افراط و تفریط نداشته باشد.

استاد حوره علمیه با بیان اینکه انسان نباید به ظاهر دنیا اکتفا کند، ادامه داد: توصیه شده انسان در محضر خداوند برای همگان دعای خیر داشته باشد.

وی درباره عبادت و اطاعت، ابراز کرد: حضور در عبادت مراتبی دارد و کسانی که با قلب‌شان حضرت حق را عبادت می کنند خداوند به آنان افتخار می کند؛ انسان عابد با همه وجود در محضر معبود آماده و در نهایت خشوع خداوند را عبادت می کند.

حجت الاسلام بهتاش ادامه داد: انسان عابد در شرایط و بحران کنونی جامعه دست به گران فروشی و احتکار اجناس مورد نیاز نمی زند بلکه تا جایی که می تواند اقدام به دستگیری و رفع مشکلات جامعه می کند.

استاد حوره علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اطاعت از پروردگار دارای مراتبی است که شامل معیت و تبعیت واقعی می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات