۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۴۱۵۹۲
رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا:

بیانیه گام دوم با ریل‌گذاری صحیح محقق می شود

بیانیه گام دوم با ریل‌گذاری صحیح محقق می شود
حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم با ریل‌گذاری صحیح محقق می شود، گفت: تحقق بیانیه گام دوم با توجه به نقاط کانونی و طلایی بیانیه میسر می شود.

حجت الاسلام رضا غلامی رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم علاوه بر اینکه سرمایه‌ها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را مرور می کند به آسیب‌ها و اشکالاتی که طی 40 سال گذشته وجود داشته نیز اشاره دارد تا مسیری برای اتکا به سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها و همچنین رفع شکالات و عیوب باز شود.

وی افزود: اما مهم‌تر از همه خطوط آن راهبردی است که بیانیه گام دوم برای چهل سال دوم انقلاب اسلامی ترسیم می کند بر همین اساس بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه ای نیست که طی یک سال و در بازه زمانی کوتاه به ثمر بنشیند و میوه دهد.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم باید به صورت عمیق درک شود، اظهار داشت: درک نقاط کانونی و طلایی بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است تا متناسب با آن ادراکات ریل گذاری صحیحی بر مبنای دیدگاه رهبر انقلاب در کشور صورت بپذیرد و انقلاب براساس بیانیه گام دوم پیش رفته و به اهداف نزدیک شود.

رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا بیان داشت: در این یکسال سپری شده عمده کارهایی که در راستای تحقق بیانیه گام دوم انجام شد بیشتر حول محور فهم بیانیه و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی بود؛ البته اگر بخواهیم برای این تلاش‌ها نمره بدهیم قطعا نمره بالایی نخواهد بود.

وی افزود: به طور قطع در طول این یک سال به خوبی از ظرفیت های موجود برای تبیین و ترویج استفاده نشد و باید بیشتر از این ظرفیت‌ها بهره می بردیم.

حجت الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده باید حوزه نظری محدود و شرایطی فراهم شود تا به صورت زنجیره ای اقدامات راهبردی برای تحقق بیانیه گام دوم صورت بپذیرد./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات