۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۴۱۸۵۷

حمایت مالی بیش از ۴ میلیارد تومان از سالمندان توسط کمیته امداد یزد

حمایت مالی بیش از ۴ میلیارد تومان از سالمندان توسط کمیته امداد یزد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد از حمایت بیش از ۱۰ هزار خانوار سالمند کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین جمال پور اظهار کرد: هم‌اکنون 22 هزار و 271 خانوار با جمعیت 43 هزار و 278 مددجوی تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: 30 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که حدود 13 هزار سالمند در قالب 10 هزار و 88 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

جمال پور تصریح کرد: بیشترین سالمندان تحت حمایت استان یزد ساکن شهرستان تفت هستند و سال گذشته 9 هزار و 953 خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد در سطح استان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اذعان کرد: 67 درصد سالمندان مورد حمایت این نهاد در سطح استان یزد را زنان و 43 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

جمال پور، پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان را ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند برشمرد.

وی خواستار شد: نیکوکاران استان می‌توانند برای تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی سالمندان کمک کنند.

کاهش آمار مددجویان کمیته امداد یزد نسبت به سال 95

با توجه به بررسی‌های اخبار چند سال گذشته کمیته امداد استان یزد، تنها در سال 95 که جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد 55 هزار 213 نفر تشکیل می‌داد و از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۹ مددجوی تحت حمایت بالای ۶۰ سال سن داشتند؛ اکنون در پایان سال 98 با کاهش آمار جمعیتی تحت پوشش این نهاد از بیش از 55 هزار نفر در سال 95 به 43 هزار نفر 278 در سال 98 و نیز از تحت پوشش بیش از 17 هزار نفر سالمند در سال 95 به حدود 13 هزار نفر نسبت به سه سال گذشته روبرو هستیم که حاصل تلاش‌های این نهاد برای خودکفایی و کارآفرینی افراد و سرپرستان تحت پوشش و مددجوی این نهاد و از اهداف اصلی آن به شمار می‌رود./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات