۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۴۱۹۸۸
حجت الاسلام فاطمی خبر داد؛

اعلام آمادگی طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرکرد برای مبارزه با ویروس کرونا

اعلام آمادگی طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرکرد برای مبارزه با ویروس کرونا
حجت الاسلام فاطمی گفت: طلاب و اساتید مدرسه امامیه شهرکرد آمادگی کامل خود را برای مبارزه با ویروس کرونا در همیاری با مردم و همکاری با مسؤولان اعلام کرده اند.
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه این استان در پی شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس به خاطر پیشگیری از شیوع این ویروس در بین طلاب بوده و با دستور مسؤولان ارشد استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محیط مدرسه به صورت کامل ضدعفونی شده است و از این جهت نگرانی وجود ندارد، گفت: طلاب و اساتید مدرسه آمادگی کامل خود را برای مبارزه با این ویروس در همیاری با مردم و همکاری با مسؤولان اعلام کرده اند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت نشان داده است در سخت‌ترین شرایط هم از مردم جدا نمی‌شود و در کنار مردم خواهد بود، افزود: مردم باید بدانند تنها در سایه همدلی و وحدت می‌توان از این شرایط سخت نیز عبور کرد.

وی نا امید شدن از رحمت خداوند را یکی از ویژگی‌های شیطان بیان کرد و ادامه داد: به یقین توکل بر خدا و تنها از خدواند خواستن سبب می‌شود بلا‌ها از بین برود که متأسفانه در برخی موارد از این امر غافل بوده ایم.

حجت الاسلام فاطمی، رعایت مسائل بهداشتی را از ضرورت‌های دین دانست و اظهار کرد: رعایت مسائل بهداشتی همواره از جانب شرع توصیه شده و در شرایط کنونی که ممکن است عدم رعایت آن، به دیگران آسیب برساند، واجب است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی بر همگان لازم است، خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی امری طبیعی و عاقلانه است، اما ایجاد ترس و استرس در جامعه در پوشش این بیماری برای هیچ کسی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها این بیماری را وسیله‌ای برای هراس در بین مردم قرار داده اند و این خطایی نابخشودنی است، افزود: مهمترین کار در این شرایط این است که مردم استرس به خود راه ندهند و در ضمن اصول بهداشتی را رعایت کنند و بی شک با انجام این کار‌ها در مقابل این بیماری مصونیت خواهیم داشت./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات