۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۱۹۸۹

ارتش و ‌سپاه ‌‌مناطق پرتردد ‌ارومیه را ضد عفونی می‌کنند

ارتش و ‌سپاه ‌‌مناطق پرتردد ‌ارومیه را ضد عفونی می‌کنند
فرماندار شهرستان ارومیه با بیان اینکه ارتش و ‌سپاه ‌‌مناطق پرتردد ‌ارومیه را گندزدایی می‌کنند، گفت: امیدواریم تا ۳ روز آتی مشکل مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان حل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا ملامحمدزاده در خصوص آخرین اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع کرونا در این شهر، اظهار داشت: موضوع سمپاشی و ویروس‌زدایی از محل‌های عمومی بحث مهمی است که مدنظر ماست. اگرچه این مهم توسط نیروهای شهرداری انجام می‌شد ولی با کمک گرفتن از قرارگاه شمال غرب ارتش و نیز قرارگاه استانی سپاه مقرر شد در مناطق پرتردد و نیز اطراف محل‌هایی که احتمال آلوده شدن همچون بیمارستان‌ها، بازارها و سایر نقاط وجود دارد این عمل با توان بالا و با بلوک‌بندی شهر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دیروز بین تعداد 80 داروخانه از 150 داروخانه سطح شهر ارومیه مواد ضدعفونی‌کننده توزیع شد و برای 70 داروخانه هم امروز ارسال خواهد شد.

فرماندار شهرستان ارومیه بیان کرد: با توجه به تغییر خط تولید برخی از کارخانجات به بسته‌بندی مواد ضدعفونی امیدوار هستیم تا 3 روز آتی مشکل مواد ضدعفونی در سطح شهر و حتی استان حل شود.

وی با اشاره به استفاده عموم از ماسک تأکید داشت: متأسفانه در تأمین ماسک با مشکل روبه‌رو هستیم که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی با تمام تلاش خود به‌دنبال برطرف کردن این مشکل است و مطمئناً تا چند روز آتی این موضوع نیز مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: پایانه‌های مسافری توسط اداره حمل‌ونقل جاده‌ای، پایانه‌های عمومی شهر و نیز پایانه بار با نظارت شبکه بهداشت مرتب سمپاشی می‌شود.

ملامحمدزاده عنوان کرد: در مورد نانوایی‌ها نیز مقرر شده تا کمتر از پول و اسکناس استفاده کنند و از دستگاه پوز استفاده کنند و حدالامکان یک نفر مخصوص برای دریافت پول باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات