۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۴۲۰۰۷

لغو بخشنامه سرشماری از جوانان مسلمان فیلیپین

لغو بخشنامه سرشماری از جوانان مسلمان فیلیپین
بخشنامه سرشماری از جوانان مسلمان فیلیپین پس از اعتراض مسلمانان لغو شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمانان مورو شامل اعضای دولت موقت خودمختار مسلمانان جنوب، که در حال ادای سوگند در برابر رییس‌جمهور فیلیپین بودند، به بخشنامه قانون سرشماری دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان شاغل به تحصیل در شهر مانیل اعتراض کردند و آن را هتک حیثیت و تبعیض قومیت علیه جوانان مسلمان خواندند.

به دنبال اعتراض شدید رهبران مسلمانان مورو به بخشنامه فهرست‌برداری از نام دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان مانیل، رئیس پلیس این شهر دستور لغو این طرح را صادر کرد.

ضیا آلونتو ادیونک، عضو دولت موقت خودمختار مسلمانان جنوب خطاب به فرمانده پلیس ملی فیلیپین اظهار کرد: دست به اقدامات خطا نزنید و مانع رفتارهای تبعيض‌آمیز  نیروهای پلیس در رده‌های مختلف در سراسر کشور شوید.

اعتراض مسلمانان زمانی شکل گرفت که اتحادیه معلمان مانیل فاش کرد که رییس پلیس این شهر طی بخشنامه‌ای از همه رؤسای مراکز پلیس درخواست کرد در راستای اجرای سیاست‌های امنیتی پلیس مبنی بر تقویت صلح و مبارزه با افراط‌گرایی با دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های پایتخت، هماهنگی و نسبت به تهیه فهرست اسامی دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان شاغل به تحصیل در مراکز آموزشی اقدام کنند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات